Robert Stefanicki pracuje jako adiunkt w Zakładzie Prawa Gospodarczego i Handlowego Instytutu Prawa Cywilnego Wydzialu Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest stypendystą Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (2001-2002) oraz autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych, m.in. propozycji legislacyjnych dotyczących, problematyki ochrony dóbr osobistych, oferty i reklamy. Podjęte w prezentowanej publikacji rozważania na temat granic prawnych reklamy ujęte zostały w perspektywie prawnoporównawczej. Ich tłem są rozwiązania normatywne przyjęte w Unii Europejskiej i wybranych regulacjach państw członkowskich. Zaletą pracy jest nie tylko oparcie studium na pogłębionej analizie literatury prawniczej krajowej i obcej, ale również szerokie odniesienia do orzecznictwa sądowego, w tym przede wszystkim precedensowych wyroków Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Autor nie unika przy tym problemów kontrowersyjnych i stara się w sposób klarowny przedstawić własne stanowisko w omawianych kwestiach. Książka może znaleźć odbiorcę wśród studentów zgłębiających wiedzę w zakresie marketingu i prawa własności przemysłowej, przedsiębiorców, agencji reklamowych, a także pełnić służebną funkcję w trudnym, ale organicznie związanym z nasza integracją procesie otwierania się praktyki stosowania prawa na kulturę europejską.