Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych z systemem Windows Mobile

Bartosz Turowski, Jacek Matulewski
Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych z systemem Windows Mobile
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Spis treści: Wstęp (9) Rozdział 1. Przygotowania (11) * Środowisko programistyczne Visual Studio (11) * Emulatory (12) * Urządzenie przenośne (15) * Remote File Viewer i Remote Registry Editor (15) * MyMobiler (18) * Windows Mobile SDK (18) * Kilka słów o Windows Mobile (19) Rozdział 2. Pierwsze kroki (21) * Tworzenie i zapisywanie projektu (21) * Rzut oka na środowisko (24) * Korzystanie z kontrolek do projektowania interfejsu aplikacji (26) * Zapisywanie i wczytywanie projektu (27) * Analiza kodu aplikacji (28) * Elastyczność interfejsu aplikacji (33) * Metody zdarzeniowe (35) o Metoda zdarzeniowa reagująca na zmianę pozycji suwaka (35) o Testowanie metody zdarzeniowej (36) o Przypisywanie istniejącej metody do zdarzeń komponentów (39) o Edycja metody zdarzeniowej (40) o Modyfikowanie własności komponentów (40) o Wywoływanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu (41) * Uruchomienie aplikacji na rzeczywistym urządzeniu (42) Rozdział 3. Język C# (45) * Platforma .NET (45) o Cele platformy .NET (45) o Środowisko uruchomieniowe (46) o Kod pośredni i podwójna kompilacja (47) o Nowe nazwy i skróty (47) * Podstawowe typy danych (48) o Deklaracja i zmiana wartości zmiennej (48) o Typy liczbowe oraz znakowy (49) o Określanie typu zmiennej przy inicjacji (typ var) (51) o Operatory (51) o Konwersje typów podstawowych (53) o Operatory is i as (54) o Łańcuchy (55) o Typ wyliczeniowy (58) o Delegacje i zdarzenia (59) o Wyrażenia lambda (60) * Typy wartościowe i referencyjne (62) o Nullable (63) o Pudełkowanie (64) * Sterowanie przepływem (64) o Instrukcja warunkowa if..else (64) o Instrukcja wyboru switch (65) o Pętle (66) * Zwracanie wartości przez argument metody (67) * Wyjątki (68) * Dyrektywy preprocesora (71) o Kompilacja warunkowa - ostrzeżenia (71) o Definiowanie stałych preprocesora (72) o Bloki (73) * Atrybuty (73) * Kolekcje (74) o \"Zwykłe\" tablice (74) o Pętla foreach (76) o Sortowanie (78) o Kolekcja List (79) o Kolekcja SortedList i inne (81) o Tablice jako argumenty funkcji oraz metody z nieokreśloną liczbą argumentów (81) * Projektowanie typów (82) o Przykład struktury (Ulamek) (83) o Nowa forma inicjacji obiektów i tablic (92) o Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) (92) o Definiowanie typów parametrycznych (94) o Rozszerzenia (101) o Typy anonimowe (102) * Zapytania LINQ na przykładzie kolekcji (103) o Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) (106) o Najprostsza prezentacja pobranych danych (106) o Kalkulacje (106) o Wybór elementu (107) o Testowanie danych (107) o Prezentacja w grupach (107) o Łączenie zbiorów danych (108) o Łączenie danych z różnych źródeł w zapytaniu LINQ - operator join (109) o Możliwość modyfikacji danych źródła (109) Rozdział 4. Praktyka projektowania aplikacji dla platformy .NET Compact (111) * Rysowanie na ekranie (112) o Obsługa rysika (113) o Menu (115) o Zmiana orientacji ekranu (118) o Zamykanie i minimalizowanie aplikacji (118) o Reakcja aplikacji na próbę zamknięcia okna (119) o Okno dialogowe wyboru pliku (121) * Notatnik (124) o Projektowanie interfejsu aplikacji (124) o Menu (125) o Edycja (127) o Menu kontekstowe (130) o Okna dialogowe i pliki tekstowe (131) o Zamykanie aplikacji (136) o Opcje widoku (138) * Drzewo katalogów (138) Rozdział 5. Projektowanie kontrolek (147) * Projekt kontrolki i budowa interfejsu (147) * Własności (150) * Aplikacja testująca (150) * Zdarzenia (152) * Dodanie kontrolki do podokna Toolbox (154) Rozdział 6. Studium przypadku - gra Reversi (157) * Tworzenie środowiska do testowania klasy (158) * Pola, metody i własności. Zakres dostępności (160) * Konstruktor klasy (162) * Interfejs aplikacji testującej (162) * Implementacja zasad gry (165) * Metody zdarzeniowe (169) * Elastyczny interfejs (172) * Korzystanie z zasobów (183) * Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze (183) o Metoda sprawdzająca, czy gracz może wykonać ruch (186) o Warunki zakończenia gry i wyłonienie zwycięzcy (187) * Indeksatory (190) * Menu (191) * Dziedziczenie (193) * Jak nauczyć komputer grać w grę Reversi? (194) o Metoda proponująca najlepszy ruch (195) o Podpowiedź i ruch wykonywany przez komputer (197) o Gra z komputerem (199) o Opóźnienie ruchu komputera (200) o Uzupełnienie menu (201) * Co dalej? (202) Rozdział 7. Kontrolki charakterystyczne dla platformy .NET Compact (203) * InputPanel (203) * Notification (205) * HardwareButton (208) Rozdział 8. Obsługa podstawowych funkcji telefonu i programu Outlook (211) * Cellular Emulator (211) o Podłączanie emulatora urządzenia przenośnego do programu Cellular Emulator (212) * Kontakty Outlook (213) o Tworzenie aplikacji wyświetlającej listę kontaktów (214) o Tworzenie przykładowych kontaktów (215) o Edycja nowego kontaktu (216) * Inicjowanie połączeń telefonicznych (218) * Wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (SMS) (220) o Przygotowanie projektu aplikacji służącej do wysyłania wiadomości SMS (221) o Wybór adresata i wysłanie wiadomości SMS (222) o Numer telefonu w parametrach uruchomienia aplikacji (224) o Korzystanie z aplikacji wysyłającej SMS-y jak z okna dialogowego (226) * Wysyłanie poczty elektronicznej (228) o Metoda wybierająca adres e-mail z listy kontaktów (228) o Wybór załącznika, komponowanie i wysyłanie listu e-mail (229) o Korzystanie z aplikacji wysyłającej listy jak z okna dialogowego (232) * Przechwytywanie wiadomości SMS (234) o Tworzenie aplikacji przechwytującej wiadomości (234) o Trwałe monitorowanie wiadomości (237) * Kalendarz i zadania (239) o Lista zadań i terminów zapisanych w kalendarzu (239) o Dodawanie nowych terminów i zadań (240) Rozdział 9. Detekcja stanu urządzenia przenośnego (243) * Wykrywanie dodatkowych urządzeń (243) * Bateria (247) * Reakcja na zmianę stanu urządzenia (248) * Reakcja z uruchomieniem aplikacji (250) * Stan telefonu i połączenia przychodzące (256) Rozdział 10. Dodatkowe funkcje urządzeń przenośnych (261) * Aparat fotograficzny i kamera (261) o Obsługa wbudowanego aparatu fotograficznego (262) o Wybór obrazu za pomocą okna dialogowego SelectPictureDialog (265) o Film (266) * GPS (267) o Przygotowanie biblioteki (267) o Wyświetlanie informacji z modułu GPS (268) o Instalacja i uruchomienie aplikacji FakeGPS na emulatorze urządzenia przenośnego (270) * Akcelerometr (273) Rozdział 11. Przechowywanie danych w SQL Server Compact (277) * Minimum wiedzy o SQL (277) o Select (278) o Insert (278) o Delete (279) o Update (279) * ADO.NET (279) o Projekt aplikacji z dołączoną bazą danych (279) o Konfiguracja komponentu DataSet (281) o Podgląd danych udostępnianych przez komponent DataSet (285) o Prezentacja danych w siatce DataGridView (285) o Projektowanie formularzy prezentujących pojedyncze rekordy (287) o Sortowanie (289) o Filtrowanie (290) o Odczytywanie z poziomu kodu wartości przechowywanych w komórkach (290) o Aktualizacja zmodyfikowanych danych (291) * LINQ to DataSet (294) o Zapytanie (294) o Korzystanie z rozszerzeń LINQ (295) o Dowolność sortowania i filtrowania pobieranych danych (295) Rozdział 12. Przechowywanie danych w plikach XML (LINQ to XML) (297) * Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement (298) * Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie (301) * Przenoszenie danych z kolekcji do pliku XML (303) * Przenoszenie danych z bazy danych (komponentu DataSet) do pliku XML (304) * Tabele w plikach XML. Zapytania LINQ (306) * Modyfikacja pliku XML (307) * Serializacja obiektów do pliku XML (308) o Serializacja obiektu do pliku XML (308) o Deserializacja obiektu z pliku XML (310) Rozdział 13. Grafika trójwymiarowa z mobilnym Direct3D (311) * Szablon projektu aplikacji korzystającej z Direct3D (312) * Rysowanie trójkąta (314) * Trzy macierze (317) o Kamera i perspektywa (317) o Poruszanie trójkątem za pomocą rysika (320) o Obracanie trójkąta (323) * Zmiana orientacji ekranu (325) * Dygresja: sprzężenie kamery z akcelerometrem (326) * Sześcian (328) * Teksturowanie (331) * Oświetlenie (335) Rozdział 14. Internet w aplikacjach mobilnych (341) * Połączenie z internetem (341) o Podłączanie emulatora urządzenia przenośnego do internetu (342) * Internetowy tłumacz (344) * Korzystanie z usług sieciowych (web services) (348) o Sposób pierwszy (349) o Sposób drugi (351) * Tworzenie własnej usługi sieciowej (353) * FakeServer, czyli prawie serwer (358) Dodatek A: Instalacja Windows Mobile 6 Professional SDK (361) Dodatek B: Przygotowywanie pakietów instalacyjnych aplikacji (365) * Tworzenie projektu instalatora (365) * Wybór plików (367) * Katalogi specjalne. Tworzenie skrótów (368) * Plik CAB (369) * Instalacja (369) * Instalatory platformy .NET i bazy danych SQL Server Compact (372) Skorowidz (373) Zaprojektuj nowe aplikacje dla urządzeń mobilnych * Środowisko Visual Studio i szkic projektu * Wykorzystanie języka C# i platformy .NET Compact * Zastosowanie grafiki trójwymiarowej z mobilnym Direct3D Urządzenia przenośne, począwszy od telefonów komórkowych, a skończywszy na GPS-ach i kieszonkowych odtwarzaczach wideo, są dziś niezwykle popularne. Wiele z nich łączy w sobie tak przeróżne funkcje, że można je nazwać minikomputerami. Nic dziwnego, że pracują pod kontrolą uniwersalnego systemu operacyjnego, zdolnego obsłużyć wiele różnych aplikacji, który bez kłopotu można przenieść z jednego urządzenia na drugie. Podobna kompatybilność samych aplikacji gwarantuje możliwość ich wielokrotnego wykorzystania w różnych typach urządzeń, a użytkownikom zapewnia komfort błyskawicznego opanowania obsługi nowego telefonu czy aparatu fotograficznego. W książce \"Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych i systemu Windows Mobile \" omówione zostało projektowanie aplikacji napisanych w języku C# dla urządzeń działających pod kontrolą systemu Windows Mobile. Znajdziesz tu wszystkie aspekty pracy nad takim programem: począwszy od warunków środowiska programistycznego i uruchomieniowego, przez pisanie i testowanie kodu (z wyszczególnieniem elementów właściwych aplikacjom projektowanym dla platformy .NET Compact), aż po przechowywanie danych w plikach XML czy bazie SQL Server Compact. Dowiesz się także nieco więcej o wykorzystywaniu w urządzeniach przenośnych grafiki 3D. * Środowisko programistyczne Visual Studio i emulatory * Tworzenie, zapisywanie i wczytywanie projektu * Uruchomienie aplikacji na rzeczywistym urządzeniu * Język C# i praktyka projektowania aplikacji dla platformy .NET Compact * Projektowanie kontrolek i kontrolki charakterystyczne dla platformy .NET Compact * Studium przypadku — gra Reversi * Obsługa podstawowych funkcji telefonu i programu Outlook * Detekcja stanu urządzenia przenośnego i dodatkowe funkcje urządzeń przenośnych * Przechowywanie danych w SQL Server Compact i plikach XML * Grafika trójwymiarowa z mobilnym Direct3D * Instalacja Windows Mobile 6 Professional SDK Zagwarantuj uniwersalność swoich aplikacji — buduj je dla systemu Windows Mobile
Data wydania: 2010
ISBN: 978-83-246-2631-1, 9788324626311
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza HELION
Stron: 400

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych z systemem Windows Mobile? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Programowanie aplikacji dla urządzeń mobilnych z systemem Windows Mobile. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl