Na przełomie XX i XXI wieku ukształtowała się nowa branża - branża usług logistycznych. Obejmuje ona tradycyjne firmy transportowe, spedycyjne i magazynowe ale także przedsiębiorstwa nowego rodzaju, w tym przede wszystkim operatorów logistycznych i firmy kurierskie. Rozwój tej branży został wywołany radykalnymi zmianami w logistyce przedsiębiorstw przemysłowych, handlowych i usługowych, które tworzą popyt na - na coraz bardziej zróżnicowane - usługi logistyczne. Powstał więc rynek usług logistycznych. Wiedza o tym rynku jest niezbędna dla każdego logistyka, niezależnie czy występuje on na nim jako kupujący, czy jako sprzedający. Potrzeba systematyzacji i popularyzacji takiej wiedzy skłoniła pracowników, doktorantów i współpracowników Katedry Logistyki i Transportu Akademii Ekonomicznej w Poznaniu do napisania tej książki. Prezentuje ona podstawowe systemy obsługi logistycznej, strategie przedsiębiorstw logistycznych, problemy rynku i branży usług logistycznych. Dużo miejsca poświęcono zagadnieniom kosztów i cen usług logistycznych. Opisano działanie giełd elektronicznych. Omawiane zagadnienia ilustrowane są sześcioma studiami przypadków firm globalnych uznanych za światowych liderów na rynku usług logistycznych. Książka jest adresowana zarówno do studentów i słuchaczy studiów podyplomowych, jak i menedżerów logistyki zainteresowanych nowymi zjawiskami w logistyce.