W książce przedstawiono metodę wykorzystania informacji uzyskanych podczas rozmowy kwalifikacyjnej do wyboru najlepszych kandydatów i do zarządzania efektywnością ich pracy. Stosowanie metody strategicznych rozmów kwalifikacyjnych pozwala nie tylko ulepszyć proces pozyskiwania i zatrzymywania dobrych pracowników, ale również bardziej efektywnie ich szkolić, doradzać im, przydzielać zadania i przekazywać informacje zwrotne. # Autorzy opisują sześć etapów przeprowadzania strategicznych rozmów kwalifikacyjnych: określenie realistycznych celów rozmowy kwalifikacyjnej, # wskazanie oczekiwanych wyników, koniecznych do odniesienia sukcesu na danym stanowisku pracy, # zadawanie pytań pozwalających określić zdolność kandydata do spełnienia standardów efektywności, # określenie pożądanych odpowiedzi na te pytania, # prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w sposób zapewniający maksymalną efektywność komunikacji i dokładny pomiar predyspozycji kandydata, # podejmowanie decyzji na podstawie obserwacji zachowania kandydata oraz przewidywanie jego efektywności na danym stanowisku. Z książki skorzystają nie tylko specjaliści ds. personalnych, ale szczególnie menedżerowie, którzy coraz częściej aktywnie uczestniczą w procesie rekrutacji, sami prowadzą rozmowy z kandydatami i uczestniczą w wyborze najlepszego z nich. Rekrutującym, którzy mają większe doświadczenie, przedstawiona w niej metoda pomoże ulepszyć sposób prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, mniej zaś doświadczonym podpowie, jakie strategie gwarantują ich efektywność.