„Autorka wpisuje się w dyskurs naukowy, ale także nurt debaty polityki edukacyjnej, dostarczając wartościowych naukowo danych identyfikujących i korelujących ubóstwo dzieci z poziomem osiągnięć szkolnych i brakiem szans rozwojowych.
(...) Jest to nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu kompensowanie negatywnych skutków socjalizacji dziecka w warunkach ubóstwa materialnego, z uwzględnieniem zróżnicowanego charakteru biedy, trafnie łączące cele badania naukowego z praktycznym działaniem pedagogicznym”.
Z recenzji prof. de hab. Krystyny Marzec-Holki
(...) Jest to nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu kompensowanie negatywnych skutków socjalizacji dziecka w warunkach ubóstwa materialnego, z uwzględnieniem zróżnicowanego charakteru biedy, trafnie łączące cele badania naukowego z praktycznym działaniem pedagogicznym”.
Z recenzji prof. de hab. Krystyny Marzec-Holki