Gdy 1975 roku niemiecki hurtownik nagle wycofał wielkie zamówienie na damską bieliznę, Amancio Ortega był pewien, że jego nowo powstałą firmę czeka upadek. W realizację tego zamówienia włożył cały swój majątek, a na horyzoncie nie było widać innych klientów.
W akcie desperacji postanowił otworzyć sklep w pobliżu własnej fabryki w La Corunie i sam sprzedawał w nim swoje produkty. Nazwał go Zara.
Dziś ponad 1750 sklepów Zary, rozmieszczonych w ponad 80 krajach, przyciaga dobrze sytuowanych klientów, a señor Ortega jest jednym z najbogatszych ludzi
na swiecie (2013).
Czynników tego sukcesu jest wiele. Jednym z decydujacych jest jednak z pewnoscia to, ze Zara postepuje wbrew wiekszosci utartych pogladów na temat tego, jak powinien funkcjonowac łancuch dostaw.
Przeczytaj i dowiedz sie:
jak usprawnić łancuch dostaw, by czerpać dzieki niemu jeszcze wieksze zyski,
kiedy warto zbudowac łancuch dostaw od nowa,
co robic, by nie stac sie najsłabszym ogniwem łancucha dostaw w firmie.
W łancuchu dostaw lezy wiele mozliwosci wciaz niedostrzezonych przez polskich przedsiebiorców. To dlatego „Sztuka zarzadzania łancuchami dostaw”
jest tak wazna pozycja – pokazuje, że łancuch dostaw moze stac sie cennym narzedziem biznesowym, a w niektórych przypadkach nawet zadecydowac
o sukcesie całej firmy!