WSTĘP. Napisał Marian Plezia
Bibliografia
WYBÓR PISM NAUKOWYCH
CYCERO O WŁASNEJ TWÓRCZOŚCI FILOZOFICZNEJ FILOZOFII W RZYMIE
(O wróżbiarstwie II 1-7)
II. FILOZOFIA W GRECJI I W RZYMIE
1. (Rozprawy tuskulańskie I 1-7)
2. (Rozprawy tuskulańskie II 1-2, 4-9)
3. (Rozprawy tuskulańskie IV 1-7)
III. ODPOWIEDŹ KRYTYKOM
(Problem najwyższego dobra I 1-11)
POCHWAŁA I HISTORIA FILOZOFII W USTACH CYCERONA
I. CZYM JEST FILOZOFIA DLA CZŁOWIEKA?
(Rozprawy tuskulańskie V 1-11)
II. POCHWAŁA FILOZOFII
(Oprawach I 58-62)
III. JEDNOŚĆ FILOZOFII GRECKIEJ
(Księgi akademickie I 1—46)
AKADEMICKA TEORIA POZNANIA
I. OKREŚLENIE STANOWISKA AKADEMII
(Księgi akademickie II 7-9, 64-68)
II. KRYTYKA POZNANIA ZMYSŁOWEGO
(Księgi akademickie II 79-86, 88-90)
RÓŻNE STANOWISKA W ETYCE
I. ZASADY ETYKl EPIKUREJSKIEJ
(Problem najwyższego dobra I 13-72)
II. ZASADY ETYKI STOICKIEJ
(Problem najwyższego dobra III 16-76)
III. NIEKTÓRE POGLĄDY PERYPATETYCKIE
(Problem najwyższego dobfa V 1-5, 48-54)
IV. STOICKA NAUKA O OBOWIĄZKU
(O powinnościach księga I)
ULUBIONE MYŚLI CYCERONA O CZŁOWIEKU, SPOŁECZEŃSTWIE I PAŃSTWIE
I. BUDOWA CZŁOWIEKA IJEGO ZMYSŁY
(O istocie bóstw II 140-145)
II. RĘKA JAKO NARZĘDZIE UJARZMIENIA PRZYRODY
(O istocie bóstw II 150-152)
III. POLITYKA I FILOZOFIA
(O państwie I 2-4)
IV. PAŃSTWO, JEGO DEFINICJA IFORMY USTROJOWE
(O państwie I 39-70)
V. NATURA ŹRÓDŁEM PRAWA
(O prawach I 21-34)
VI. SEN SCYPIONA
(O państwie VI 9-29)
RETORYKA W FILOZOFII CYCERONA
I. RETORYKA ANAUKA
(O mówcy 145-73)
II. ZASADY STYLISTYKI
(O mówcy III 37-40, 42-45, 48-50, 52, 96-100, 103, 210-212)
Bibliografia
WYBÓR PISM NAUKOWYCH
CYCERO O WŁASNEJ TWÓRCZOŚCI FILOZOFICZNEJ FILOZOFII W RZYMIE
(O wróżbiarstwie II 1-7)
II. FILOZOFIA W GRECJI I W RZYMIE
1. (Rozprawy tuskulańskie I 1-7)
2. (Rozprawy tuskulańskie II 1-2, 4-9)
3. (Rozprawy tuskulańskie IV 1-7)
III. ODPOWIEDŹ KRYTYKOM
(Problem najwyższego dobra I 1-11)
POCHWAŁA I HISTORIA FILOZOFII W USTACH CYCERONA
I. CZYM JEST FILOZOFIA DLA CZŁOWIEKA?
(Rozprawy tuskulańskie V 1-11)
II. POCHWAŁA FILOZOFII
(Oprawach I 58-62)
III. JEDNOŚĆ FILOZOFII GRECKIEJ
(Księgi akademickie I 1—46)
AKADEMICKA TEORIA POZNANIA
I. OKREŚLENIE STANOWISKA AKADEMII
(Księgi akademickie II 7-9, 64-68)
II. KRYTYKA POZNANIA ZMYSŁOWEGO
(Księgi akademickie II 79-86, 88-90)
RÓŻNE STANOWISKA W ETYCE
I. ZASADY ETYKl EPIKUREJSKIEJ
(Problem najwyższego dobra I 13-72)
II. ZASADY ETYKI STOICKIEJ
(Problem najwyższego dobra III 16-76)
III. NIEKTÓRE POGLĄDY PERYPATETYCKIE
(Problem najwyższego dobfa V 1-5, 48-54)
IV. STOICKA NAUKA O OBOWIĄZKU
(O powinnościach księga I)
ULUBIONE MYŚLI CYCERONA O CZŁOWIEKU, SPOŁECZEŃSTWIE I PAŃSTWIE
I. BUDOWA CZŁOWIEKA IJEGO ZMYSŁY
(O istocie bóstw II 140-145)
II. RĘKA JAKO NARZĘDZIE UJARZMIENIA PRZYRODY
(O istocie bóstw II 150-152)
III. POLITYKA I FILOZOFIA
(O państwie I 2-4)
IV. PAŃSTWO, JEGO DEFINICJA IFORMY USTROJOWE
(O państwie I 39-70)
V. NATURA ŹRÓDŁEM PRAWA
(O prawach I 21-34)
VI. SEN SCYPIONA
(O państwie VI 9-29)
RETORYKA W FILOZOFII CYCERONA
I. RETORYKA ANAUKA
(O mówcy 145-73)
II. ZASADY STYLISTYKI
(O mówcy III 37-40, 42-45, 48-50, 52, 96-100, 103, 210-212)