Zarządzanie procesem odchodzenia pracowników z firmy jest ważnym elementem polityki personalnej, a jego jakość - sprawdzianem kultury organizacji. Omawiając kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli, autorka rozważa przyczyny i skutki tych zjawisk oraz towarzyszące im problemy i sposoby ich rozwiązywania.
Skupia się na następujących zagadnieniach:podstawy prawne rozwiązania stosunku pracy,wpływ formy zwalniania na wizerunek przedsiębiorstwa,zjawisko redukcji zatrudnienia - przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia,outplacement i związane z nim korzyści,zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy,zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami,sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników,wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników.Adresaci:
Rozważania teoretyczne poparte są licznymi przykładami i wynikami badań. Książka jest przydatnym źródłem wiedzy dla kadry zarządzającej, menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Zbiór cennych wskazówek znajdą tu również osoby rozstające się z firmą.
Skupia się na następujących zagadnieniach:podstawy prawne rozwiązania stosunku pracy,wpływ formy zwalniania na wizerunek przedsiębiorstwa,zjawisko redukcji zatrudnienia - przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia,outplacement i związane z nim korzyści,zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy,zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami,sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników,wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników.Adresaci:
Rozważania teoretyczne poparte są licznymi przykładami i wynikami badań. Książka jest przydatnym źródłem wiedzy dla kadry zarządzającej, menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Zbiór cennych wskazówek znajdą tu również osoby rozstające się z firmą.