Zostań scenarzystą serialu audio!

Autor: dominika.nawidelcu ·2 minuty
2021-07-29 1 komentarz 12 Polubień
Zostań scenarzystą serialu audio!

Empik Go coraz chętniej stawia na własne produkcje. Może to właśnie Ty będziesz scenarzystą następnego serialu audio?


Niedawno wystartowała druga edycja konkursu Empik Go STORY. Żeby wziąć w nim udział, należy przygotować kilka dokumentów:
  • scenariusz pierwszego odcinka,
  • synopsis – maksymalnie pięciozdaniowy opis fabuły,
  • streszczenia wszystkich odcinków serialu – maksymalnie 3 600 znaków ze spacjami,
  • opis głównych bohaterów.

Następnie wysłać je za pomocą formularza na stronie organizatora. Na zgłoszenie masz czas do 31 października 2021 roku.

Niech wygra najlepszy!

O zwycięzcy zdecyduje jury, w którego skład wchodzą: Anna Dziewit-Meller, Wojciech Chmielarz, Łukasz Muszyński oraz Katarzyna Franus.

Jest o co walczyć, ponieważ główna nagroda to 15 000 złotych oraz umowa wydawnicza z Empik Go na cały serial audio. Wyróżnione zgłoszenie otrzyma za to gratyfikację w postaci 1 000 zł.

W pierwszej edycji w konkursie wzięło udział ok. 500 osób, spośród których zwyciężczynią została Anna Robak-Reczek za produkcję „Gra Luizy”. Tytuł ten dostępny jest na platformie Empik Go, a we wrześniu planowana jest jego papierowa wersja, która ujrzy światło dzienne nakładem wydawnictwa W.A.B.

Może jednak opowiadanie?

Jeśli lepiej czujesz się w krótkiej formie, to jednocześnie ruszył też konkurs Empik Go SHORT. W jego ramach należy przygotować opowieść pod hasłem „Krótka historia namiętności”.

Poza samym tematem, wymagania formalne nie są duże. Tekst nie może przekraczać 27 000 znaków ze spacjami, musi być też napisany poprawnie i sformatowany.

W skład jury wchodzą: Marta Kisiel, Małgorzata Warda, Katarzyna Franus, Zuzanna Gajewska, Magdalena Kostrzewska.

Na stronie organizatora można znaleźć sugestię, na co będą zwracać uwagę oceniający:

„Jurorzy chętnie dadzą się pochłonąć historiom, które temat miłości i namiętności potraktują inaczej niż opowiadania, nowele i powieści, które już czytali. Czy zafascynuje ich nietypowy bohater? Czy zachwyci niespotykana narracja? A może zaintryguje mieszany gatunek? Lub zaciekawi nowa forma literacka? To wszystko zależy od Was!”.

Zwycięzca otrzyma 5 000 złotych oraz warsztaty z Małgorzatą Wardą. W ramach nagrody za nominacje przewidziano 1 000 złotych i warsztaty, a za wyróżnienie kurs pisania z oferty Maszyny do pisania.

Swoje opowiadanie należy zgłosić za pomocą formularza również do 31.10.2021.

Obydwa konkursy mają być rozstrzygnięte 31.03.2022 r.

Czy znajdą się wśród naszych kanapowiczów zainteresowani napisaniem scenariusza serialu audio? A może opowiadania? Mam nadzieję, że tak! Co sądzicie o tego typu konkursach? Zachęcają do pisania?

Dominika Róg-Górecka
× 12 Polub, jeżeli artykuł Ci się spodobał!

Komentarze

@Fredkowski
@Fredkowski · ponad 2 lata temu
Nie to, że chcę być jakimś negatywem, ale zerknąłem na regulamin. O ile dobrze rozumiem, chcą za 15 000 kupić prawa (prawdopodobnie na wyłączność) do super scenariusza na minimum 5 pełnych odcinków, które zwycięzca musi dostarczyć najp. 6 miesięcy po ogłoszeniu wyników. Nie znam się, może jestem w błędzie, nie wiem, ale brzmi mi to nie fair :)

W każdym razie zainteresowanym zalecam bardzo uważne przeczytanie regulaminu i dobrze by było, gdyby Empik udostępnił szczegóły tajemniczej umowy, która niby ma zostać podpisana ze zwycięzcą. Bo tak to człowiek do końca nie wie, o co tak naprawdę toczy się gra. Tak mi się przynajmniej wydaje.

× 6
@Mackowy
@Mackowy · ponad 2 lata temu
Ciekawe ile normalnie płacą za taki scenariusz, bo być może takie są stawki. Ja tam bym za 15 000 cebulionów (netto) sprzedał ;-)
× 2
@Fredkowski
@Fredkowski · ponad 2 lata temu
Wydaje mi się, że nie ma takich stawek. Biorąc pod uwagę nakład pracy, to by było szaleństwo. Oczywiście mówimy o czymś co ma być jako tako dobre. Ale tutaj ten haczyk mnie ciekawi. No bo oni mówią, że jak nie będziesz chciał podpisać jakiejś tam umowy, to konkurs wygra ktoś inny. Czyli przygotowali się na to, że ta umowa może się komuś nie spodobać. Pytanie teraz.... dlaczego?


× 2
@Mackowy
@Mackowy · ponad 2 lata temu
Myślę, że kokosów to z tego nie ma po prostu, no a jakąś umowę chyba tak czy siak trzeba podpisać z nimi.
× 1
@Fredkowski
@Fredkowski · ponad 2 lata temu
W każdym razie mi osobiście te 15 patyków to tak słabo się kalkuluje za pracę i całkowite zrzeczenie się praw do pełnego sezonu serialu. Oczywiście tutaj wchodzi w rachunek kwestia wyłączności, praw zależnych i pól eksploatacji - tego zapewne dotyczy ta tajemnicza umowa.
× 2
@dominika.nawidelcu
@dominika.nawidelcu · ponad 2 lata temu
Napisałam do organizatora i dostałam taką odpowiedź:

Umowa, jaką organizator chce zawrzeć ze zwycięzcą konkursu, dotyczyć będzie przeniesienia autorskich praw majątkowych do całości scenariusza zgłoszonego w konkursie – w celu produkcji na jego podstawie serialu audio lub audiobooka.

Zakres praw udzielanych organizatorowi dotyczył będzie też zgody na wykonywanie praw zależnych, w tym adaptacji do formy książki, ebooka, komiksu i filmowej/serialowej. Jednak warunki wynagrodzenia dla autora za skorzystanie z tego uprawnienia ustalane będą w drodze osobnej umowy”.

Czyli 15 000 zł to nagroda za serial audio lub/i audiobooka. Wszystkie inne pola eksploatacji będą wynagradzane dodatkowo. Niestety nie wiemy za ile.

Bez zawarcia umowy przeniesienia praw zakładam, że Empik nie mógłby zrealizować tego serialu audio, wiec muszą mieć zapis, który do tego zmusza.

Czy to się opłaca? Nie mam pojęcia. Jeśli ktoś pisze do szuflady i ma np. fajne thrillery (bo thrillery wychodzą mega w wersji audio seriali), ale nikt nie chce wydać normalnej książki (bo moda jest na co innego) to ja bym brała taka opcję. Oczywiście trzeba wygrać, ale potem to ma się już całkiem spory fejm na mieście, bo Empik konkretnie promuje te seriale. Myślę, że wydanie kolejnej książki nie powinno być wtedy problemem.
× 3
@dominika.nawidelcu
@dominika.nawidelcu · ponad 2 lata temu
Tak siebie myślę, że zawsze istnieje opcja wygrać i odrzucić propozycję, jeśli ma się widoki na lepszą ofertę ;)
× 3
@Fredkowski
@Fredkowski · ponad 2 lata temu
Ja powiem tak, kilka lat temu napisałem scenariusz filmu na konkurs Script Pro. To było takie właśnie "a nóż widelec" , bo miałem akurat pomysł itd. Nic z tego nie wyszło, ale dzięki temu wiem, że napisanie scenariusza na 70 stron zajęło mi grubo ponad miesiąc i do tego kilka poprawek, żeby wszystko miało ręce i nogi. Oni chcą cały sezon, czyli dużo więcej niż 70 stron. Jeżeli ktoś ma coś w szufladzie, to czemu nie - a nóż widelec. Ale jakbym miał pisać coś od zera pod ten właśnie konkurs... Po prostu chłodna kalkulacja daje mi wynik na minusie i tyle. Oczywiście to tylko moje zdanie.
× 4
@dominika.nawidelcu
@dominika.nawidelcu · ponad 2 lata temu
Chyba na tym w ogóle polega problem pisania. Namęczysz się, czujesz, że stworzyłeś dzieło, a potem nikt tego nie chce wydać. Dlatego nie jest to szczególnie popularna forma kariery. Jeśli analizować to tylko wyłącznie z perspektywy opłacalności, to faktycznie lepiej się na budowie zatrudnić, przynajmniej zarobek pewny :)
× 4
@Fredkowski
@Fredkowski · ponad 2 lata temu
Mi bardziej chodzi chyba o czas, jaki trzeba na to poświęcić, żeby to było w porządku. O ile dobrze to rozumiem, oni wypłacą nagrodę (wynagrodzenie) w chwili, gdy cały sezon będzie gotowy, czyt. zaakceptowany, czyli najp. 6 mies. po rozstrzygnięciu konkursu. I raczej trudno mi sobie wyobrazić, że to będzie takie płynne napisz, bierzemy. Na pewno w grę wejdzie jakiś redaktor i będzie kazał to zmienić, tamto poprawić, potem reżyser swoje dorzuci i koniec końców zrobi się z tego robota na pełen etat. 6 miesięcy na cały sezon to mało czasu, mało. Zarwane noce, itd. A w zamian co? Serial audio w portfolio i 15 000. O ile oczywiście się ten konkurs wygra :)

Jeszcze raz powtarzam, ja naprawdę nie chcę nikogo zniechęcać czy coś. Wyrażam tylko swoją opinię.
× 1
@dominika.nawidelcu
@dominika.nawidelcu · ponad 2 lata temu
Jasne, każdy sam musi ocenić, czy mu pasuje :) Może bardziej odpowiadałby Ci konkurs na opowiadanie?
Ja chętnie wzięłabym udział, ale nie mam ani takich umiejętności ani kreatywności.
× 1
@Fredkowski
@Fredkowski · ponad 2 lata temu
No to z opowiadaniem brzmi znacznie lepiej, w sensie czasu, jaki trzeba na to poświęcić. Dobre opowiadanie machnąć można w weekend, jak się ma dobre flow, i szafa gra, może nawet iść do szuflady, nic się nie stanie. Z serialem tak łatwo to nie będzie.
× 1
@Mackowy
@Mackowy · ponad 2 lata temu


× 1
© 2007 - 2024 nakanapie.pl