Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym

Karolina Skarbek, Irmina Wrońska
Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom. Książka została wzbogacona o płytę CD, na której znajdują się gotowe formularze diagnostyczne.

Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ta książka to wsparcie dla nauczycieli zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom.

W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
  • przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
  • uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
  • rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
  • omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
  • przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
  • pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne!
…czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.

To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.

W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczamy gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. Zachęcamy do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwiamy na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
Data wydania: 2020-12-07
ISBN: 978-83-64631-67-2, 9788364631672
Wydawnictwo: Bliżej przedszkola
Stron: 200
dodana przez: Catta

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat