Doświadczenie (syn)estetyczne. Performatywne aspekty przedstawień site-specific

Mateusz Chaberski
Doświadczenie (syn)estetyczne. Performatywne aspekty przedstawień site-specific
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Doświadczenie (syn)estetyczne. Performatywne aspekty przedstawień site-specific Mateusz Chaberski Księgarnia Akademicka, 2015, 360 s. (Interpretacje Dramatu, 74) Dział: teatrologia ISBN/ISSN 9788376385600 Wydanie papierowe: Cena w sklepie: 30,00 zł Cena wysyłkowa: 27,00 zł szt.: Niezwykła różnorodność interesujących mnie zjawisk artystycznych, obejmujących działania z pogranicza teatru, sztuk wizualnych i in­stalacji artystycznych, prowokuje (…) do sformułowania zupełnie nowej metody ich badania. Bez wątpienia metoda ta powinna wyjść poza tradycyjny model analiz teatrologicznych, zakładających ścisły podział na scenę i widownię. Postaram się zatem przedstawić nowy sposób badań przedstawień site-specific czy – szerzej rzecz ujmując – nowy język opisu tego typu działań. Powinien on objąć wzajemne oddziaływania, jakie zachodzą między wszystkimi ich uczestnikami – przestrzenią, obiektami i strategiami artystycznymi, wprowadza­nymi do niej przez twórców, a także tymi, którzy w niej przebywa­ją.
Data wydania: 2015
ISBN: 978-83-7638-560-0, 9788376385600
Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka
Cykl: Interpretacje Dramatu, tom 74
Kategoria: Teatr. Kabaret
Stron: 360

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Doświadczenie (syn)estetyczne. Performatywne aspekty przedstawień site-specific? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Doświadczenie (syn)estetyczne. Performatywne aspekty przedstawień site-specific. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat

Pozostałe książki z cyklu

Dwie koncepcje dramatu. D'Annunzio - Pirandello
Dwie koncepcje dramatu. D'A...
Joanna Zając
W serii "Interpretacje" ukazują się monografie o charakterze przekrojowym i komparatystycznym, a obo...
Dialog w dramacie
Dialog w dramacie
Wojciech Baluch, Monika Żółkoś, Lidia Czartoryska-Górska
Zamieszczone w zbiorze teksty bardzo szeroko ujmują problem dialogu. Znaczna rozpiętość czasu powsta...
Chór dramatyczny w poszukiwaniu tożsamości teatralnej
Chór dramatyczny w poszukiw...
Ewa Partyga
Podjęcie kwestii chóru we współczesnym dramacie i teatrze wymaga prześledzenia wielu różnych tradycj...
Chore sztuki. Choroba/tożsamość/dramat. Przemiany podmiotowości oraz formy dramatycznej w utworach scenicznych przełomu XIX i XX wieku
Teatr i tekst
Teatr i tekst
Agata Adamiecka-Sitek
W dobie postmodernizmu, gdy powszechnie przyjęte teatralne reguły przestają obowiązywać, poszukiwani...
Teatr postdramatyczny
Teatr postdramatyczny
Hans-Thies Lehmann
Wyraźna zmiana sposobu funkcjonowania teatralnych znaków z całą pewnością pozwala, żeby znaczące obs...