Trzeci tom z cyklu, stanowiący zwieńczenie przygód rodu wiedźmy Raiany. Tym razem śledzimy wydarzenia oczami jej syna, Caltira, który przygotowuje się do objęcia tronu wodza. Jednak los ma dla niego znacznie poważniejszą rolę do odegrania.
Caltir, wstąpiwszy w wiek męski, powraca z klasztornej szkoły, aby objąć władzę w swym klanie i wprowadzić go w nową epokę. Na miejscu zastaje jednak dawne, pogańskie zwyczaje oraz niechętną do oddania namiestnikowskiej władzy, swoją starszą siostrę. Na jego życie dybią tajemniczy agenci z obcych krajów – gdyby brakowało mu przeciwników w domu, wliczając potężną, sędziwą czarownicę, która pragnie, aby wszystko zostało po staremu. W sprawę wmieszają się także siły nadprzyrodzone, które mają wobec niego znacznie poważniejsze plany. Czy Caltirowi wystarczy wiary, odwagi i sprytu, aby przeciwstawić się zgrai przeciwników i wyjść cało z tej przygody, w której przyjdzie mu odwiedzić nawet Zaświaty?
Drzewo, Kurhan i Stara Wieża – książka swym tytułem nawiązująca do klasyki C.S. Lewisa – poza swoją warstwą przygodową i humorystyczną – ma ambicje opowiadać o tym, jak dorasta młody człowiek i jakie dobro wnosi w jego życie wiara oraz ustawiczna praca nad sobą. Tytułowe Drzewo, tak jak Lew, to aluzja do historii Odkupienia. Kurhan to siedlisko Czarownicy, a więc złych mocy, walczących o duszę i ciało bohatera. A Stara Wieża, tak samo jak Stara Szafa, spełnia rolę cudownego środka transportu do innego świata. Podstępni i potężni nieprzyjaciele, ale też niespodziewani sojusznicy, pojawiają się w najmniej oczekiwanych miejscach. Stawką zaś jest los wszystkich krain Mroźnej Północy, a zatem porażka i rezygnacja nie wchodzą w grę.
Caltir, wstąpiwszy w wiek męski, powraca z klasztornej szkoły, aby objąć władzę w swym klanie i wprowadzić go w nową epokę. Na miejscu zastaje jednak dawne, pogańskie zwyczaje oraz niechętną do oddania namiestnikowskiej władzy, swoją starszą siostrę. Na jego życie dybią tajemniczy agenci z obcych krajów – gdyby brakowało mu przeciwników w domu, wliczając potężną, sędziwą czarownicę, która pragnie, aby wszystko zostało po staremu. W sprawę wmieszają się także siły nadprzyrodzone, które mają wobec niego znacznie poważniejsze plany. Czy Caltirowi wystarczy wiary, odwagi i sprytu, aby przeciwstawić się zgrai przeciwników i wyjść cało z tej przygody, w której przyjdzie mu odwiedzić nawet Zaświaty?
Drzewo, Kurhan i Stara Wieża – książka swym tytułem nawiązująca do klasyki C.S. Lewisa – poza swoją warstwą przygodową i humorystyczną – ma ambicje opowiadać o tym, jak dorasta młody człowiek i jakie dobro wnosi w jego życie wiara oraz ustawiczna praca nad sobą. Tytułowe Drzewo, tak jak Lew, to aluzja do historii Odkupienia. Kurhan to siedlisko Czarownicy, a więc złych mocy, walczących o duszę i ciało bohatera. A Stara Wieża, tak samo jak Stara Szafa, spełnia rolę cudownego środka transportu do innego świata. Podstępni i potężni nieprzyjaciele, ale też niespodziewani sojusznicy, pojawiają się w najmniej oczekiwanych miejscach. Stawką zaś jest los wszystkich krain Mroźnej Północy, a zatem porażka i rezygnacja nie wchodzą w grę.