Publikacja "Dźwięczna czy bezdźwięczna" składa się z dwóch części: pierwsza służy do ćwiczeń na etapie wyrazu, druga – na etapie zdania.
Prezentowany w tej części materiał przeznaczony jest do ćwiczeń utrwalających poprawną wymowę i różnicowanie spółgłosek będących w opozycji dźwięczna – bezdźwięczna w zdaniach, a także do usprawniania techniki czytania i pisania. Ćwiczone głoski to: w–f, z–s, ż(rz)–sz, ź(zi)–ś(si), dz–c, dż–cz, dź(dzi)–ć(ci), b–p, d–t, g–k.
Ponadto opracowane ćwiczenia mają na celu:
*kształtowanie poprawnej wymowy,
*doskonalenie umiejętności układania zdań,
*eliminowanie błędów wynikających z wady wymowy, popełnianych w czytaniu i pisaniu,
*rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych.
Materiały przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów z młodszych klas szkoły podstawowej. Wiele z ćwiczeń jest przydatnych w pracy z uczniami starszymi, którzy nie opanowali poprawnej wymowy bądź przejawiają trudności w czytaniu i pisaniu. Publikacja może być wykorzystana jako pomoc dydaktyczna przez logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
Materiały zawierają:
*33 plansze z kolorowymi obrazkami (każdy obrazek do pocięcia na 4 części) przedstawiającymi różne sytuacje oraz ze zdaniami stanowiącymi podpisy do tych obrazków,
* aneks z konturami kolorowych obrazków do kolorowania przez dzieci młodsze, rozsypanymi wyrazami z lukami literowymi do uzupełnienia i ułożenia oraz liniaturą do zapisania zdań.
Prezentowany w tej części materiał przeznaczony jest do ćwiczeń utrwalających poprawną wymowę i różnicowanie spółgłosek będących w opozycji dźwięczna – bezdźwięczna w zdaniach, a także do usprawniania techniki czytania i pisania. Ćwiczone głoski to: w–f, z–s, ż(rz)–sz, ź(zi)–ś(si), dz–c, dż–cz, dź(dzi)–ć(ci), b–p, d–t, g–k.
Ponadto opracowane ćwiczenia mają na celu:
*kształtowanie poprawnej wymowy,
*doskonalenie umiejętności układania zdań,
*eliminowanie błędów wynikających z wady wymowy, popełnianych w czytaniu i pisaniu,
*rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych.
Materiały przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów z młodszych klas szkoły podstawowej. Wiele z ćwiczeń jest przydatnych w pracy z uczniami starszymi, którzy nie opanowali poprawnej wymowy bądź przejawiają trudności w czytaniu i pisaniu. Publikacja może być wykorzystana jako pomoc dydaktyczna przez logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
Materiały zawierają:
*33 plansze z kolorowymi obrazkami (każdy obrazek do pocięcia na 4 części) przedstawiającymi różne sytuacje oraz ze zdaniami stanowiącymi podpisy do tych obrazków,
* aneks z konturami kolorowych obrazków do kolorowania przez dzieci młodsze, rozsypanymi wyrazami z lukami literowymi do uzupełnienia i ułożenia oraz liniaturą do zapisania zdań.