Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza

Monika Adamska-Staroń
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Książka opisuje podróż w świat rocka i jej (edukacyjne) konsekwencje, opowiada o edukacyjnych sensach i znaczeniach, jakie nadali rockowym tekstom studenci pedagogiki oraz twórcy rocka, opisuje metodologiczne podstawy tej podróży oraz implikacje dla praktyki badawczej i edukacyjnej. W książce znajdują się wywiady z Wojciechem Waglewskim, Jackiem Śliwczyńskim, Samem Davidsonem, Jarosławem Woszczyną, Mikserem – Mikołajem Mądrzykiem, Rafałem Nowakowskim oraz Kubą Cabajem, opowiadające o edukacyjnych aspektach artystycznego, w tym rockowego, świata.
Wstęp

1. Podróż w świat muzyki

1.1. Muzyka jako element bycia człowieka w świecie – definicyjne ujęcia
1.2. Kilka (hipo)tez o pochodzeniu muzyki
1.3. Spotkanie ze światem muzycznych narracji
1.3.1. Rockowe narracje – wyjaśnienia terminologiczne, rozwój i zmienność rocka, gatunki rocka
1.3.1.1. Podstawowe pojęcia, cechy, wymiary rocka
1.3.1.2. Źródła i gatunki rocka
1.3.1.3. Muzyka rockowa w Polsce

2. Edukacyjne aspekty rockowych narracji

2.1. Edukacja jako sokratycznie zorientowany animator
2.2. Edukowanie przez rockowe narracje

3. Świat rockowych narracji jako przestrzeń dla badań pedagogicznych

4. Edukacyjne sensy rockowych narracji. Relacja z podróży


4.1. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie rockowym narracjom
4.1.1. Edukacyjne aspekty rocka alternatywnego, art rocka, jam rocka, post punk, heavy metalu
4.1.1.1. Realizacje studentów
4.1.2. Edukacyjne aspekty reggae
4.1.2.1. Realizacje studentów
4.1.3. Edukacyjne aspekty rapu
4.1.3.1. Realizacje studentów
4.1.4. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki rockowym narracjom – podsumowanie
4.2. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki rockowym narracjom a obszary edukacji
4.2.1. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby wiedzieć, rozumieć, interpretować
4.2.2. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby działać
4.2.3. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby żyć wspólnie
4.2.4. Zgłębianie świata rockowych narracji, aby być
4.2.5. Edukacyjne sensy nadane przez studentów pedagogiki rockowym narracjom a obszary edukacji – podsumowanie
4.3. Edukacyjne sensy nadane przez artystów rockowym oraz innym artystycznym narracjom
4.3.1. Edukacja, sztuka, muzyka rockowa w perspektywie twórców rocka
4.3.1.1. Edukacja z wyobraźnią w duchu filozofii spotkania
4.3.1.2. Sztuka jako podróż w sferę „pomiędzy”
4.3.1.3. Muzyka rockowa – „sztuka bliska człowiekowi i jednocześnie blisko człowieka”
4.3.2. Edukacyjne sensy rockowych oraz innych artystycznych narracji. Perspektywa twórców rocka
4.4. Edukacyjne sensy nadane przez artystów rockowym oraz innym artystycznym tekstom a obszary edukacji
4.4.1. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby wiedzieć, rozumieć, interpretować
4.4.2. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby działać
4.4.3. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby żyć wspólnie
4.4.4. Zanurzać się w świat rockowych oraz innych artystycznych narracji, aby być
4.4.5. Edukacyjne sensy nadane przez artystów rockowym oraz innym artystycznym tekstom a obszary edukacji – podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia

Aneks
1. Wywiad z Wojciechem Waglewskim
2. Wywiad z Jackiem Śliwczyńskim
3. Wywiad z Samem Davidsonem
4. Wywiad z Rafałem Nowakowskim
5. Wywiad z Jarosławem Woszczyną
6. Wywiad z Kubą Cabajem
7. Wywiad z Mikołajem Mądrzykiem Mikserem
Data wydania: 2018
ISBN: 978-83-8085-626-4, 9788380856264
Wydawnictwo: Difin
Stron: 324

Autor

Monika Adamska-Staroń Monika Adamska-Staroń Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Zainteresowania badawcze autorki koncentrują się wokół takich zaga...

Pozostałe książki:

Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza Inny sposób myślenia o edukacji. Metaforyczne narracje
Wszystkie książki Monika Adamska-Staroń

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@beatazet
2022-10-16
10 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Edukacyjne konteksty rockowych narracji. Perspektywa teoretyczno-badawcza. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat