EFFECTIVE BUSINESS WRITING to kolejna pozycja w serii książek do oferty dydaktycznej Katedry Business Communication Szkoły Głównej Handlowej. Adresowana jest do odbiorców o zaawansowanej i średnio-zaawansowanej znajomości języka angielskiego, którzy posiadają już podstawowe umiejętności w zakresie przygotowania prostych dokumentów handlowych. W odróżnieniu od dostępnych już na rynku pozycji z tej dziedziny, Effective Business Writing nie jest kursem korespondencji handlowej w tradycyjnym ujęciu, a koncentruje się przede wszystkim na nowatorskich i kreatywnych aspektach sztuki pisania dla potrzeb współczesnego biznesu. Tradycyjne ujęcie, w którym umiejętność przygotowania dokumentów handlowych traktowana jest jako swego rodzaju “kopiowanie z przetwarzaniem”, gdzie przedstawione są ramy formalno-kompozycyjne tekstu oraz zestaw gotowych zwrotów, wyrażeń lub nawet całych zdań do wyboru w konkretnej sytuacji, jest z pewnością pomocne dla osób początkujących w tej dziedzinie. Pozwala im na poprawne pod względem językowym i formalnym zredagowanie listu, notatki, życiorysu czy podania, umożliwia im bezpieczne poruszanie się w zakreślonych ramach. Jednak we współczesnym, niezwykle konkurencyjnym świecie biznesu coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których sama poprawność i przestrzeganie norm czy konwencji nie wystarczy, aby odnieść sukces. Bezbłędnie napisany życiorys niczym nie wyróżni się wśród setek innych równie poprawnie zredagowanych życiorysów, nadesłanych w odpowiedzi na to samo ogłoszenie o pracy. Oferta czy ulotka reklamowa, choć napisana poprawnie nie zostanie nawet przeczytana do końca, utonie w powodzi innych, podobnych materiałów. W społeczeństwie informacyjnym istotna jest nie tylko sama informacja, ale jej jakość, jej konkurencyjność wobec innych. Ważne zatem, aby umieć nie tylko przekazać informację, ale również wiedzieć jak robić to skutecznie, tak aby dotarła ona do precyzyjnie zdefiniowanego odbiorcy i przyczyniła się do osiągnięcia określonego wcześniej celu. Podręcznik Effective Business Writing odpowiadając na wyzwania współczesności, wskazuje jak rozwijać swój indywidualny, niesztampowy styl pisania, jak analizować odbiorcę, jak efektywnie i precyzyjnie budować tekst dokumentu, wreszcie jak skutecznie analizować błędy swoje i innych, aby ostateczna wersja dokumentu najpełniej komunikowała istotę zagadnienia.