Pozycja opublikowana w całości w języku hiszpańskim jest cenną i ambitną próbą analizy oraz usystematyzowania form teatralizacji rytuału i ceremonii w dramacie i praktyce teatralnej, zjawiska bardzo istotnego i znamiennego dla współczesnego teatru. Autorce udało się wypełnić istniejącą lukę badawczą, a praca stanowi interesujący przyczynek do badań nad tendencjami i autorami hiszpańskimi w obrębie szeroko rozumianego „teatru absurdu” . Sięgając po tę pozycję czytelnik ma szanse zetknąć się z również z obszerną wiedzą demonstrowaną przez autorkę na temat współczesnych form teatralnych rozwijających się w różnych ośrodkach europejskich. Znakomitym ułatwieniem lektury będzie także, chwalona przez recenzentów, klarowna i przystępna kompozycja pracy oraz struktura wywodu. Precyzyjnie prezentowane i przybliżane kolejne kroki badawcze wieńczą ułatwiające porządkowanie wiedzy podsumowania przeprowadzonych rozważań.