Game Plan

S. Curran
Game Plan
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

A definitive history of video gaming from a design perspective, which features exclusive original concept sketches and work-in-progress CGI renders
Taking in ten works of gaming genius from video gaming's brief, rich history, Game Plan explores how these pivotal pieces of digital art evolved the industry. Conversations with creators and producers reveal the inspirations behind their masterworks, as well as giving insights into the development process itself. Games examined include Namco's pill-thrill Pac-Man, Shigeru Miyamoto's epoch-defining Mario 64, and Bell and Braben's mid-1980s space opera, Elite. Also featured is Tomb Raider, the game that turned Lara Croft from 500 triangles into a style icon, and defined gaming's break into the mainstream at the end of the 1990s.
Illustrated with original concept sketches, work-in-progress CGI renders, and screenshots of the finished creations, Game Plan captures the spirit of games that made a difference. The gaming industry, now worth billions of dollars per year, is still young, but maturing fast. Game Plan offers a chance both to savor its past and catch a glimpse of its stellar future.
Data wydania: 2004
ISBN: 978-2-88046-696-1, 9782880466961
Wydawnictwo: Rotovision

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Game Plan? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Game Plan. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl