Publikacja skierowana do księgowych oraz osób prowadzących działalność gospodarczą, które z mocy prawa są zobowiązani do stosowania kas fiskalnych. Od początku roku 2011 obowiązują zmienione zasady prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących. Zmiany wynikają m.in. z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz z uchwalonych przez Sejm zmian w ustawie o podatku od towarów i usług, jak: zmiany stawek VAT, zmiana klasyfikacji PKWiU oraz zmiany stawek podatkowych niektórych towarów i usług. Od 1 maja 2011 r. w wyniku likwidacji zwolnień od ewidencjonowania przy zastosowaniu kas najbardziej licznymi grupami zawodowymi podatników, którzy zostali objęci obowiązkiem stosowania kas, to podatnicy świadczący usługi prawnicze, doradcze i pokrewne, medyczne, w zakresie kultury oraz sportu. Dzięki publikacji Czytelnik dowie się, kiedy powinien rozpocząć ewidencjonowanie obrotu za pomocą kasy rejestrującej? Jakie dokumenty należy wypełnić, w jakich terminach i gdzie dostarczyć, aby skorzystać z ulgi z tytułu zakupu (fiskalizacji) kasy? Ponadto Czytelnik pozna wszystkie ciążące na nim obowiązki z tytułu stosowania kasy rejestrującej np. odczyty z pamięci fiskalnej. Pozna także praktyczne zasady prowadzenia ewidencji za pomocą kasy oraz jak rozliczyć podatkowo wydatek na zakup kasy rejestrującej w podatku dochodowym i podatku od towarów i usług.