Najtrudniejszym zadaniem dla inwestora jest wybór odpowiedniego momentu na dokonanie sprzedaży. Autorka, śledząc autentyczne wydarzenia, uczy, jak sprzedawać akcje, a zwłaszcza jak je sprzedawać "krótko". Omawia m.in. takie zagadnienia, jak: * określanie momentu, w którym spółki o potencjale wzrostowym przestają być rozwojowe, * analiza przepływów pieniężnych w spółkach czerpiących środki z rynków finansowych, * wykorzystanie dźwigni finansowej oraz cykli koniunkturalnych, * ocena jakości zysków, aktywów i zarządzania.Podejmując ryzyko większe niż inni inwestorzy, specjaliści od krótkiej sprzedaży muszą mieć niepodważalny materiał dowodowy na poparcie twierdzenia o przyszłym spadku cen. Potrzebna jest do tego staranna analiza. W książce pokazano sposoby "wyłuskania" istotnych informacji ze sprawozdań finansowych, umiejętnej interpretacji wskaźników rentowności i analizy przepływów pieniężnych.Publikacja jest godna polecenia zarówno indywidualnym, jak i instytucjonalnym inwestorom, analitykom, osobom zarządzającym portfelem, jak również studentom ekonomii.