Książka dla nauczycieli przedszkola i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Książka dla nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, która pomoże znaleźć odpowiedzi na pytania: Czego chcę nauczyć? Po co tego uczę? Czy zdobywane przez dzieci wiadomości i umiejętności będą dla nich zrozumiałe i będą im potrzebne? Czy mają charakter wspomagający - służą tylko przygotowaniu ucznia do poznawania innych ważnych treści? A może mają charakter propedeutyczny i dopiero w dalszej edukacji będą poznawane dokładniej? Jak pracować z dzieckiem, by przygotować je do dalszej nauki?
W książce autor próbuje znaleźć odpowiedzi na te pytania i wskazać kierunki dalszych samodzielnych poszukiwań. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawione są zagadnienia metodyki kształcenia matematycznego w edukacji wczesnoszkolnej dostosowane do obowiązującej Podstawy programowej. W obecnym, drugim wydaniu, uzupełniono je o podstawowe zagadnienia edukacji matematycznej w przedszkolu. Druga część jest krótkim repetytorium z podstaw matematyki użytecznej dla nauczycieli, by mogli łatwiej dostrzec związki między matematyką w edukacji wczesnoszkolnej i matematyką w klasach starszych.
Książka zawiera skrócony tekst Podstawy programowej dla przedszkoli i klas I-III (wybrane fragmenty dotyczące edukacji matematycznej).