Praca koncentruje się na strategii tożsamości miasta, która stanowi zbiór założeń i sposobów służących budowaniu i utrwalaniu tożsamości miasta, a w efekcie jej rynkowego wizerunku. Celem głównym poniższej pracy jest zidentyfikowanie instrumentów budowania tożsamości miasta oraz wskazanie pożądanych zmian w zakresie ich stosowania z myślą o ukształtowaniu pozytywnego wizerunku miasta. Celami szczegółowymi są: 1.Zdefiniowanie strategii tożsamości miasta oraz jego tożsamości i wizerunku na tle istniejącego dorobku naukowego; 2.Przegląd i charakterystyka instrumentów budowania tożsamości miasta; 3.Określenie miejsca strategii tożsamości w systemie celów i strategii rozwoju miasta; 4.Wskazanie rodzajów strategii tożsamości realizowanych w miastach polskich; 5.Wskazanie roli i miejsca marketingu w budowaniu tożsamości miasta; 6.Identyfikacja i ocena doboru instrumentów strategii tożsamości w kształtowaniu wizerunku miast polskich; 7.Zidentyfikowanie głównych ograniczeń w procesie budowania tożsamości przez polskie miasta; 8.Wskazanie pożądanych zmian w doborze instrumentów strategii tożsamości miasta.