"Marketing marki" przedstawia podstawy marketingu marki. Wprowadza w zagadnienie projektowania działań marketingowych, których celem jest wspieranie nazwy i zwiększanie wartości określonego dobra lub usługi, wyróżnienia ich na nasyconym rynku i tworzenia grupy lojalnych nabywców.
Marketing marki zawiera: - ważne informacje dotyczące zagadnień brandingu, kwestii takich jak tożsamość przedsiębiorstwa, fuzje i zmiany nazwy; - Analizę zagadnień związanych z logo marek, budowaniem wartości marki i jej pozycjonowania; - Najlepsze strategie marketingowe, które „przemówią” do współczesnych, niecierpliwych konsumentów, w tym profile produktów, które wykorzystują skuteczne działania marketingowe, a także „awangardowe” narzędzia dostosowane do obecnego rynku doby hiper – mediów.
Czytelnicy "Marketingu marki" zapoznają się z wiedzą, której potrzebują do stworzenia dobrze ukierunkowanej, zintegrowanej strategii brandingowej jakiegokolwiek produktu lub usługi.
Joe Marconi ze znawstwem analizuje strategie marketingowe, które przyczyniły się do sukcesu marek takich jak Camel, Nike, Pepsi i wielu innych, których nazwy stały się nazwami rodzajowymi, a także wpadki marketingowe tych przedsiębiorstw, którym nie udało się uczynić ich produktu lub usługi pamiętnymi, albo których marki popadły w kłopoty.
Czy kiedykolwiek pragnęliście książki, która jasno i przystępnie omawia temat, który wielu ludzi zamienia w mętną breję? Każdy snuje opowieści o markach, w końcu jednak ktoś napisał książkę, która wyjaśnia tajemnicę, uczy jak je tworzyć, kształtować, rozwijać i wspierać. Jeśli przeczytaliście jedną książkę poświęconą brandingowi, to powinien to być "Marketing marki" Joe Marconiego. Joe Cappo Wiceprezes Crain Communications, Inc. Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (International Advertising Association).
Jako że marki i branding stały się tematem du jour w marketingu i na Madison Avenue, otrzymuję codziennie kilka książek poświęconych tej tematyce. Większości z nich nie czytam, albo w ogóle natychmiast się ich pozbywam. Ale kiedy na okładce książki widzę nazwisko Joe Marconiego, to już trochę inna sprawa. Skupiam się wtedy tylko na tej książce, bo gdybym tego nie zrobił, przeoczyłbym coś bardzo ważnego. James Brady Wydawca Advertising Age