Książka \"Marketing w turystyce\" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powodująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu organizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej. Publikacja jest interesująca zarówno dla instytucji lub osób prowadzących kampanie marketingowe, jak i dla przedsiębiorców oraz ich zrzeszeń pragnących pozyskać coraz większe ilości klientów - turystów. Stanowi cenną pomoc dla wykładowców i studentów mających w programie studiów przedmiot marketing turystyczny. Spis treści: Słowo wstępne 7 Część I - Marketingowa obsługa turystów Rozdział 1 Identyfikacja i korelacja potrzeb oraz motywów z podstawowymi rodzajami czynności 15 Rozdział 2 Rynek turystyczny i jego potencjał 27 Rozdział 3 Marketingowa struktura usług i procesu obsługi 41 Rozdział 4 Świadczenie usług w sposób marketingowy 55 Część II - Zarządzanie marketingowe Rozdział 5 Polska Organizacja Turystyczna 69 Rozdział 6 Analiza struktury turystyki metodą identyfikacji celów zarządzania turystyką 73 Rozdział 7 Formowanie regionalnych komplementarnych rynków turystycznych 79 Rozdział 8 Harmonizacja funkcjonowania lokalnych komplementarnych rynków turystycznych 95 Część III - Marketing imprez turystycznych Rozdział 9 Strategia marketingowa biur podróży i centrali POT 103 Rozdział 10 Struktura imprez jako produktu turystycznego 129 Rozdział 11 Powstawanie imprez turystycznych 139 Rozdział 13 Pozostałe kierunki aktywności marketingowej 167 Rozdział 14 Niezbędne kierunki badań 177 Bibliografia 189