Media audiowizualne

Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz, Wiesław Godzic
3.5 /10
Ocena 3.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów
Media audiowizualne
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
3.5 /10
Ocena 3.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów

Opis

W praktyce dydaktycznej zauważa się brak podręcznika do przedmiotów związanych z mediami audiowizualnymi. Dotyczy to zarówno ujęcia historycznego tematów filmowych, telewizyjnych i audiowizualności multimedialnej, jak i syntetycznego spojrzenia na historię zmian analitycznego podejścia do problemów przez te media opisywanych i produkowanych. Stosunek odbiorców do wytworów medialnych zmieniał się znacznie na przestrzeni dziesiątków lat, a wiedza o tym jest ważną częścią dzisiejszego rozumienia zjawisk. Podręcznik proponuje połączenie diachronicznych i synchronicznych punktów widzenia. W pierwszej części przedstawione są syntetyczne ujęcia historii trzech "mediów" - sposobów wyrażania treści audiowizualnych - filmu, telewizji i pozostałych form audiowizualności medialnej. W drugiej natomiast studentowi zaprezentowane zostaną - oświetlane jednocześnie przez wszystkie media - grupy zagadnień tematycznych o charakterze zarówno kulturowym, jak i społecznym oraz politycznym. Każda z tych grup zagadnień zakończona jest prezentacją podstawowej literatury w języku polskim oraz pytaniami kontrolnymi wraz z propozycjami tematów szczegółowych do dalszej dyskusji. Tom Media audiowizualne. Podręcznik akademicki w pierwszej części zawiera artykuły pokazujące historyczne przemiany mediów audiowizualnych oraz specyfikę współczesnego dziennikarstwa i prawnych aspektów funkcjonowania przekazu medialnego. Teksty w drugiej części ukazują, jak media budują "obrazy w naszych głowach", wpływając na postrzeganie codzienności. Jakie związki łączą media z terroryzmem, a jakie - z polityką? Kim jest ekspert medialny? Jak w mediach mówi się o religii, rasizmie i ładzie społecznym, a co pozostaje w sferze tabu? Autorzy reprezentują rozmaite dziedziny i specjalności: od kulturoznawstwa, przez socjologię, medioznawstwo i filmoznawstwo, aż do prawa. Artykuły dają Czytelnikowi miejsce na własne refleksje i prowokują do dyskusji, w czym pomogą dołączone pytania i tematy do przemyślenia. Podręcznik przeznaczony dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa, politologii, socjologii, a także licealistów rozważających podjęcie takich studiów. Można go też polecić osobom zawodowo związanym z mediami (dziennikarze, producenci, redaktorzy), oraz wszystkim aktywnym i twórczym odbiorcom przekazów medialnych, którzy zdają sobie sprawę, że zawsze sprzedają nam one nie tylko informacje, ale także określoną ideologię. Książka wydana w koedycji z wydawnictwem SWPS Academica.
Data wydania: 2010
ISBN: 978-83-61408-60-4, 9788361408604
Wydawnictwo: WAiP - Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Media audiowizualne? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@ladymakbet33
2021-01-29
4 /10
Przeczytane
@Emaleth
@Emaleth
2012-06-01
3 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Media audiowizualne. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat