New Media in Art

Michael Rush
New Media in Art
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Modern art, reflecting and defining new intellectual, scientific and technological developments, has radically extended the conventional media of sculpture and painting. Following innovative ideas about representation and the free use of materials in Cubism, Futurism and Surrealism - particularly in the work of Duchamp - artists abandoned strict adherence to traditional hierarchies of media and embraced any means, including technological, which best served their purposes. In the last 50 years especially, ideas about time and duration have reinstated narrative in art, via film-making and video, the theatricality of Happenings, Performance and Installation art, digitally manipulated photography and Virtual Reality. This pioneering book, originally published under the title New Media in Late 20th-Century Art, discusses the most influential artists internationally - from Eadweard Muybridge to Robert Rauschenberg, Bill Viola and Pipilotti Rist - and those seminal works which have radically transformed the map of world art.
Data wydania: 2005
ISBN: 978-0-500-20378-1, 9780500203781
Język: angielski
Wydawnictwo: Thames & Hudson

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę New Media in Art? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka New Media in Art. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl