"Do tej pory byliśmy przyzwyczajeni do stosowania określenia philosophia perennis przez tomistów [...]. Tutaj spotykamy się z określeniem paedagogia perennis. Treść ksiąşki daje do zrozumienia, iş Jarosław Horowski wyraşa przekonanie, şe istnieje jedna i ciągła tradycja chrześcijańskiego myślenia pedagogicznego, choć obecna w koncepcjach często uznawanych za odmienne. Ksiąşka nawiązuje bezpośrednio do mistrza takiego myślenia, jakim jest o. Jacek Woroniecki OP. Zestawienie zaś tej myśli z postmodernizmem moşna uznać za pewną „prowokację, mobilizującą przyszłego czytelnika do zastanowienia i dyskusji. Z recenzji ks. drą hab. Mirosława Mroşą, prof. UMK Autor wielopłaszczyznowo rozwaşa badaną problematykę, zwracając uwagę nie tylko na stronę faktograficzną rzeczy, ale takşe na przyczynowość poszczególnych zjawisk, następnie na drogę rozwoju wybranego stanowiska, aby w końcu prowadzić ku poszukiwaniu naukowych moşliwości ustalenia podstawowych implikacji tej koncepcji w czasach współczesnych. O tego rodzaju postępowaniu badawczym moşemy stwierdzić, şe niesie ono ze sobą nie tylko rejestrację faktów czy teş próbę ukazania konkretnego stanowiska oraz propozycję rozwiązań i nie tylko poszerza naszą wiedzę, ale nade wszystko chroni nas od jednostronności, od teoretycznych i praktycznych bezdroşy w mówieniu i myśleniu o wychowaniu, jak teş zabezpiecza przed zagubieniem szerszej perspektywy patrzenia. Z recenzji ks. drą hab. Mariana Nowaka, prof. KUL Jarosław Horowski (ur. 25 stycznia 1976 roku w Koninie) studia teologiczne ukończył na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie w 2000 roku, doktorat nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskał na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w 2005 roku. Obecnie pracuje w Instytucie Pedagogiki UMK oraz Państwowej Wyşszej Szkole Zawodowej we Włocławku. Zainteresowany jest filozoficznymi podstawami systemów pedagogicznych oraz wychowaniem przez krajoznawstwo i turystykę."