Wstęp
Rozdział 1. Culturae physica factum – tracony sens uprawcy natury cielesnej w epidemicznej izolacji
Lustro społeczne a tożsamość więźnia epidemicznego
Proksemika w życiu więźnia epidemicznego
Interakcja społeczna a przyczynowość w kulturze fizycznej
Kiedy traci sens uprawca natury cielesnej?
Rozdział 2. Pochodzenie homo physicus – kim jest uprawca natury cielesnej
Pierwotny akt osobistej kulturacji ciała
Dygresja o partnerstwie wobec potomka
Pierwotna instytucjonalizacja ucieleśnienia kostiumowego
Dygresja: nagość wtórna jako naturyzm
Tożsamość społeczna homo physicus
Ku drugiej instytucjonalizacji ucieleśnienia w tężyźnie wojownika
Narodziny wojownika jako obrońcy życiodajnego oikos
Dygresja w sprawie podmiotowości żołnierza armii
Abel zabija Kaina – narodziny wojownika jako uzurpatora władzy
Dygresja o prawie naturalnym życia
Homo physicus – alter ego żołnierza ludobójcy
Homo physicus nobilis – alter ego bojownika wojny sprawiedliwej
Rozdział 3. Cultura physica – myślowa własność uprawcy natury cielesnej – jak powstaje i co daje?
Kultura fizyczności sportowca
Kultura moralności w stadionowym agonie kluczowym segmentem kultury sportowej
Dlaczego amator nie był nigdy udanym aktorem stadionu olimpijskiego?
Rycerska a sportowa sprawiedliwość
Regulatywna moc kultury moralności sportowej
Tajemnica prawa respektu w zawiązywaniu przyjaźni
Oszustwo transseksualistów
Kultura prawa sportowego
Kultura zwyczaju sportowego
Posłowie odniesione do „Wstępu”
Rozdział 4. Olimpizm a himalaizm
Wspinanie jako zdobywanie góry a wspinaczka sportowa
Ruch olimpijski a ruch himalaistyczny
Himalaista a olimpijczyk
Rozdział 5. Pedagogia olimpijska
Dygresja o kołach flagi olimpijskiej
Nieodrobiona lekcja olimpizmu
Olimpizm – temat tabu
Dygresja. Amator w sporcie to przecież arystokrata
Mouseíon, gymnásion, stadion – przestrzenie pedagogii olimpijskiej
Dygresja o antyutopii liberalizmu – tyranii ochlokracji
Panegiryk na cześć olimpijczyka
Panegiryk na cześć olimpijki
Słowem zakończenia. Od katechizmu do olimpizmu
Postulat finalny – odniesiony do olimpizmu
Rozdział 6. Polityczność w kulturze biegacza olimpijskiego
Część I. Polityczność biegacza świętych igrzysk olimpijskich – pamięci Filippidesa
Dygresja poprzedzająca rozważenie polityczności olimpiad
Starożytni badacze starożytności
Igrzyska dla świętego pokoju: nowe w starym sanktuarium
Biegacz dobrej nowiny
Część II. Polityczność socjalizmu i liberalizmu w kulturze biegacza olimpijskiego
Socjalizm zdziwionego ucznia
Socjalizm zbuntowanego studenta
Socjalizm – czym był dla mnie w młodości?
Liberalizm
Olimpionika – mężczyzna w biegu kobiet
Republikanizm
Monarchizm
Zakończenie
Bibliografia