Peter Gabriel stał się sławny dzięki Genesis, jednak nazwanie go gwiazdą muzyki pop byłoby sporym nieporozumieniem. Ten Anglik z krwi i kości po zakończeniu współpracy z grupą wyruszył nowymi, przeplatającymi się ścieżkami kariery zawodowej, naznaczając każdą z nich zaangażowaniem, perfekcyjnością oraz nieustającą ciekawością świata. W 1975 roku, po rozstaniu z zespołem, dzięki któremu stał się rozpoznawalny, zajął się tworzeniem muzyki filmowej oraz rozmaitymi przedsięwzięciami audiowizualnymi. Swój czas poświęcał także działalności charytatywnej oraz wspieraniu ważnych inicjatyw pokojowych. Wkrótce stał się niezłomnym orędownikiem muzyki świata, tworząc festiwal WOMAD i nagrywając albumy z udziałem muzyków z różnych zakątków kuli ziemskiej. Ta bogata kariera sprawiła, że napisanie biografii Petera Gabriela stało się prawdziwym wyzwaniem. Autor spędził długie godziny na rozmowach z przyjaciółmi, współpracownikami, powiernikami artysty oraz muzykami z jego najbliższego otoczenia, by dotrzeć do samego sedna muzyki i złożoności życia Petera Gabriela. Rezultatem tej pracy i rozmów jest niezwykła biografia wyjątkowego człowieka. Peter Brian Gabriel rozpoczął swoją karierę muzyczną w blasku fleszy, z wyraźnym upodobaniem do kostiumów teatralnych, nigdy jednak nie zmierzał ku scenicznej starości rockmana. Nie stał się ani parodią własnego siebie, ani też nie szukał podświadomie coraz to nowych wizerunków. Swoją kreatywność i perfekcjonizm wyniósł na zupełnie nowy poziom. Na początku lat osiemdziesiątych, pracując nad czwartą płytą solową, użył rzadkiego wówczas i koszmarnie drogiego syntetyzatora Fairlight CMI, tworząc niezwykle zróżnicowany pejzaż dźwiękowy. Wykorzystał wtedy technikę cyfrową i pozostał zafascynowany jej możliwościami, choć wciągnęły go także różne projekty crossmedialne oraz nieustająca działalność dla Amnesty International. Wspólnie z Richardem Bransonem zaprosił wiele osobistości tego świata do „rady starszych”, która miała zająć się rozwiązywaniem największych problemów nękających naszą planetę. Świat muzyczny dzięki festiwalowi WOMAD zyskał w osobie Petera Gabriela najgorętszego orędownika różnorodności. Niniejsza biografia wyjaśnia motywy przewijające się przez jakże różnorodne przedsięwzięcia podejmowane przez artystę. Wyłania się z niej obraz człowieka, który mimo sławy i blasku fleszy, zdołał jakimś cudem wieść całkiem normalne, godne pozazdroszczenia życie. Daryl Easlea jest didżejem oraz dziennikarzem. Jego artykuły można przeczytać w archiwalnych numerach magazynu „Record Collector” (w którym był kiedyś zastępcą redaktora naczelnego), w magazynie „Mojo” oraz na stronie www.rocksbackpages.com. Artykuły jego autorstwa ukazywały się także na stronie www.bbc.co.uk, na łamach gazet I czasopism takich jak „The Guardian”, „Uncut”, „Dazed & Confused”, „The Independent” oraz w kompilacjach The Encyclopedia of Popular Music i 1001 Albums You Must Hear Before You Die. Daryl Easlea jest autorem popularnych książek Everybody Dance: CHIC and the Politics Of Disco oraz Talent Is An Asset: The Story Of Sparks.