W zamyśle redaktora praca stanowić ma nawiązanie do podjętych przez niego problemów ustrojowych prawa administracyjnego. Należy sądzić, że przyswajanie wiedzy w zakresie problemów części szczególnej prawa administracyjnego stanowi nieodzowny element nauczania administratywistów na różnych poziomach organizacyjnych.Z założenia recenzowana praca adresowana jest przede wszystkim dla studentów uniwersyteckich studiów administracyjnych, a także studentów administracji w wyższych szkołach zawodowych. Zauważyć jednak trzeba, że spektrum odbiorców może być istotnie szersze. Za rzecz zupełnie naturalną należy uznać możliwość polecenia opracowania w różnych ośrodkach akademickich w procesie dydaktycznym na kierunku prawo. Nominalnym adresatem pozostają także słuchacze studiów podyplomowych oraz personel urzędniczy administracji publicznej, doskonalący swe umiejętności w różnych formach dokształcania zawodowego dorosłych. Można również przyjąć, że publikacja powinna być nierzadko wykorzystywana w procesie nauczania na innych kierunkach edukacji, w obrębie specjalności administraty-wicznych, w państwowych i prywatnych szkołach wyższych, szkołach pomaturalnych oraz innych placówkach oświatowych.W dostępnych podręcznikach z prawa administracyjnego materialnego autorzy dokonują najczęściej przeglądu zagadnień szczegółowych. Dobór tematyczny w tym zakresie nie jest regulowany sztywnymi zasadami, dlatego tez należy do kwestii uznaniowych poszczególnych twórców czy zespołów autorskich. Podobnie jest z ideą opracowania pod red. Janusza Sługockiego, która sprowadza się do przedstawienia kilkunastu tematów. Ich wybór nawiązuje do zainteresowań badawczych autorów oraz zakresu problemów omawianych na zajęciach z prawa administracyjnego. Warto przy tym zauważyć, że rozległość współczesnego prawa administracyjnego obiektywnie uniemożliwią przedstawienie wszystkich problemów, jakie pojawiają się w związku z obowiązywaniem regulacji administracyjno-prawnej, liczącej już ponad półtora tysiąca aktów ustawodawczych.Dokonując oceny ogólnej można stwierdzić, że zespół autorski w sposób kompetentny przedstawił materiał normatywny i wybrane stanowiska piśmiennictwa oraz swoje przemyślenia w zakresie poruszanych zagadnień, nacechowane przy tym dużą wnikliwością i obiektywizmem dociekań badawczych.