Książka przeznaczona jest dla każdego, kto współtworzy wizerunek firmy na zewnątrz: pełni rolę jej rzecznika, PR, pracownika odpowiedzialnego za kontakty z prasą. Szczegółowo omówiono zasady: * tworzenia biura prasowego, działu wydawnictw, archiwum * organizacji warsztatu pracy, doboru współpracowników, wynagradzania * przygotowywania konferencji prasowych, przemówień, wywiadów * redagowania pism branżowych, listów, sprostowań, odpowiedzi na krytykę * współpracy z mediami, z własną firmą oraz z szefemOsobne działy to: * Szablony: przykłady oraz gotowe do wykorzystania wzory przemówień, toastów, listów, komunikatów, oświadczeń, informacji, pism okolicznościowych * Wybór z najważniejszych aktów prawnych, m in.: Konstytucji RP, Prawa prasowego, ustaw o: Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, prawie autorskim, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, języku polskim, ochronie danych osobowych oraz z Kodeksów etycznych * Komputer w biurze prasowym: poradnik na temat sprzętu, oprogramowania, systemów sieciowych, wykorzystania internetu, zakładania i promocji firmowych witryn WWW.