"Książka ta jest wartościowa poznawczo dla polskich czytelników z kilku względów. Po pierwsze ukazuje sposób myślenia o pracy i rozwoju zawodowym nauczycieli w wielu krajach, a zagadnienie to ulega swoistej globalizacji. Po drugie oferuje ona przegląd wyników badań z zakresu pedeutologii, które mogą być inspirujące dla badaczy polskiej oświaty. Po trzecie w chaosie różnych publikacji na temat omawianej przez autora dziedziny dokonana przez niego systematyzacja zasługuje na uwagę. Poza tym czytelnik znajdzie w tej pracy zarówno jasno wyłożoną koncepcję rozwoju zawodowego nauczycieli, jak i sugestie praktyczne dla nauczycieli, nadzoru szkolnego oraz polityków oświatowych".Z recenzji prof. T. Lewowickiego"Książka autorstwa Ch. Daya wnosi istotny wkład w dyskusję o edukacji, której jakość i efektywność w znacznej mierze jest uzależniona od stopnia profesjonalizacji nauczycieli, u podstaw którego tkwi ucieleśnienie tytułowej idei uczenia się przez cale życie. Publikacja ta stwarza doskonałą okazję do podjęcia dyskusji nad celami, kontekstami, warunkami i czynnikami, które decydują o rozwoju zawodowym nauczycieli, oraz koniecznymi zmianami w polskim systemie kształcenia tej grupy zawodowej".Z opinii J. Michalak, tłumaczkiChristopher Day - profesor na Uniwersytecie w Nottingham w Anglii, znany pedeutolog, specjalizuje się w dziedzinie rozwoju zawodowego nauczycieli. Jest redaktorem "Teachers and Teaching: Theory and Practice", współpracuje z "Educational Action Research" i "Journal of In-Service Education". Autor między innymi takich książek, jak The Heart of Teaching, Effective Leadership for School Improvement, Leading Schools in Times of Change: a multiperspective study of effective head-teachers i innych.