Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces

Howard Schultz
Książka Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
Książka Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych. Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła: „Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso. Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy. Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki”. Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Apple'a, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi. Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso. Efekt? Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach. Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom losu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie. STARBUCKS to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa”, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.
Data wydania: 2012-03-12
ISBN: 978-83-240-1688-4, 9788324016884
Wydawnictwo: Znak
Seria: Punkty Przełomowe
Stron: 312

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe


Ogłoszenia

{}
Dodaj ogłoszenie
za darmo!
Używane książki mają duszę. Zamiast kupować w sklepie, zajrzyj na naszą stronę z ogłoszeniami. Książkowe zero-waste? Kupuj używane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Jak Starbucks wygrał z kryzysem

20.03.2012

Przede wszystkim „Starbucks” to książka biznesowa o tym, jak wielka firma poradziła sobie z kryzysem, stosując nowe i niekonwencjonalne metody, czego najlepszymi przykładami wydają się zamknięcie wszystkich lokali na czas szkolenia baristów czy serwowanie darmowej kawy w dniu wyborów prezydenckich. Raczej ciężko wyobrazić sobie takie inicjatywy w p... {} Recenzja książki Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces

KN
@knox
{}

Moja opinia o książce

Opinie

@fightgirl
2014-02-11
Chcę przeczytać

mega inspirująca książka !! czyta sie ja jednym tchem:) polecam szczególnie tym, którzy planują lub już prowadzą swój biznes:) Howard praktycznie na każdej stronie dzieli się z nami cennymi wskazówkami !

{} | link |

Co czytać po książce “Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces”- Howard Schultz

Książka Sekrety Apple'a. Jak naprawdę działa najbardziej podziwiana i najbardziej tajemnicza firma Ameryki
Sekrety Apple'a. Jak napraw... Adam Lashinsky
Jedyna książka, która odkryje to, co chce przed wami ukryć n...
Książka Filozofia i-cing w zarządzaniu
Filozofia i-cing w zarządzaniu Kazimierz Perechuda
Wszelka asymetria we wszechświecie ma ciekawą właściwość. Zm...
Książka Coś za coś. Wszechobecny konflikt pomiędzy jakością a dostępnością
Coś za coś. Wszechobecny ko... Kevin Maney
Dlaczego niektóre produkty odnoszą sukces, a inne nie? Znale...
Książka Co widział pies i inne przygody
Co widział pies i inne przy... Malcolm Gladwell
{}7.3/10
Najnowszy bestseller Malcolma Gladwella - autora Punktu prze...
Książka Content. Elementarna cząstka marketingu
Content. Elementarna cząstk... Rebecca Lieb, Jaimy Szymanski
Content, we wszystkich swoich formach, stanowi najistotniejs...

Cytaty z książki

O nie! Książka Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatności Regulamin
© 2021 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe