Strategia błękitnego oceanu

Renée Mauborgne, Kim W. Chan
8.5 /10
Ocena 8.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów
Strategia błękitnego oceanu
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
8.5 /10
Ocena 8.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów

Opis

Nie walcz z rywalami – spraw, by stali się nieistotni. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach wynikiem takiego konkurowania jest jedynie „czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, ze jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu, W. Chan Kim i Renee Mauborgne twierdzą, ze podczas gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości. Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości, odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu nad konkurentami, lecz przez stworzenie „błękitnych oceanów" wolnej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne — określane mianem „innowacji wartości" — prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt. Strategia błękitnego oceanu stanowi systematyczne podejście do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy myślenia — Kim i Mauborgne prezentują sprawdzony schemat analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł, które powinna zastosować każda firma chcąca z powodzeniem stworzyć i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje, jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w strategię jej realizację. Nie poddając się tradycyjnemu myśleniu o strategu, ta przełomowa książka wytycza „nową, śmiałą drogę do przyszłego zwycięstwa".
Data wydania: 2005-01-01
ISBN: 978-83-88970-36-8, 9788388970368
Wydawnictwo: MT Biznes Sp. z o.o.
Stron: 15

Autor

Renée Mauborgne Renée Mauborgne
Urodzona w 1963 roku w USA
RENÉE MAUBORGNE – teoretyk biznesu, profesor strategii w INSEAD i jeden z dyrektorów Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD.

Pozostałe książki:

Strategia błękitnego oceanu Blue Ocean Strategy Prowadzenie małej firmy w XXI wieku Przemiana błękitnego oceanu Strategia błękitnego oceanu Początek Strategia błękitnego oceanu. Przemiana Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone-Audio
Wszystkie książki Renée Mauborgne

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Strategia błękitnego oceanu aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@nemo
2022-02-12
10 /10
Przeczytane
@Vernau
2020-06-01
7 /10
Przeczytane Biznes i zarządzanie

Cytaty z książki

O nie! Książka Strategia błękitnego oceanu. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat