Supermarket kultury : kultura globalna a tożsamość jednostki

Gordon Mathews
5 /10
Ocena 5 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Supermarket kultury : kultura globalna a tożsamość jednostki
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
5 /10
Ocena 5 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Praca poświęcona jest zagadnieniu \"globalnej\" kultury w zetknięciu z silnymi tradycjami lokalnymi, reprezentowanymi przez szeroko rozumianą kulturę Dalekiego Wschodu. Z jednej strony ukazuje, jak w warunkach rozwiniętej gospodarki rynkowej, która doprowadziła do powstania \"globalnego supermarketu kultury\", nowe - niegdyś obce - elementy pojawiają się na półkach tego supermarketu, z drugiej zaś poświęca wiele miejsca wyborom jednostki w warunkach, które przez konsumpcyjne nastawienie do kultury dają możliwość teoretycznie dowolnego korzystania z oferty owego supermarketu przy tworzeniu indywidualnej tożsamości. Tożsamość współczesnego mieszkańca \"globalnej wioski\" jest głównie tożsamością konsumenta w supermarkecie kultury, którego zachowania konsumpcyjne zdeterminowane są w takim samym stopniu przez wewnętrzne \"warunki supermarketu\", jak i przez to, w której części globu się on znajduje.
Data wydania: 2005-05-01
ISBN: 978-83-06-02952-9, 9788306029529
Wydawnictwo: PIW - Państwowy Instytut Wydawniczy
Seria: Biblioteka Myśli Współczesnej
Stron: 307

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Supermarket kultury : kultura globalna a tożsamość jednostki? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@ezooth
@ezooth
2011-10-18
5 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Supermarket kultury : kultura globalna a tożsamość jednostki. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat