Syrena. Samochody w PRL

Tomasz Szczerbicki
7 /10
Ocena 7 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Syrena. Samochody w PRL
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
7 /10
Ocena 7 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych „wół roboczy”, dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności – z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem osobowym polskiej konstrukcji. Była również pierwszym samochodem, który przewidziano dla przeciętnego obywatela. W latach 60. i 70. był to obiekt marzeń i pragnień setek tysięcy Polaków. Syren wyprodukowano ogółem ponad pół miliona. Wiele egzemplarzy używanych było jako pojazdy rodzinne (typowy schemat 2+2). Często też zmieniały one właścicieli. Licząc pobieżnie od końca lat 50., gdy rozpoczęto produkcję tych samochodów, do końca lat 80., gdy zaczęły one znikać z naszych dróg, z Syrenami miało styczność kilka milionów Polaków. Dzisiejsza nostalgia za tym samochodem odnosi się głównie do jego roli społecznej, jako pojazdu rodzinnego. Do owych wspomnień lat młodości, którym towarzyszyła Syrena. W ludziach młodych, nie pamiętających lat PRL-u, to bardzo często fascynacja barwnymi i emocjonującymi opowieściami rodziców i dziadków. Mam nadzieję, że lektura opowieści o „królowej polskich dróg i poboczy” będzie dla Państwa miłą podróżą do lat młodości a dla młodych Czytelników stanie się lekcją historii o ówczesnej motoryzacji i życiu społecznym. – Tomasz Szczerbicki
Data wydania: 2016-09
ISBN: 978-83-7731-242-1, 9788377312421
Wydawnictwo: Vesper
Kategorie: Motoryzacja, Hobby
Stron: 400
dodana przez: piotr_osowski

Autor

Tomasz Szczerbicki
Urodzony w 1970 roku w Polsce
Dziennikarz, publicysta, pisarz, kulturoznawca, dokumentalista, a także zapalony miłośnik zabytkowych motocykli i samochodów, militariów, aut terenowych oraz historii społecznej Polski z ostatnich 200 lat.

Pozostałe książki:

Samochody w PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko Syrena. Samochody w PRL Broń strzelecka Wojska Polskiego 1943-2016 Czołgi i samobieżne działa pancerne Wojska Polskiego 1919-2016 Harley mój kumpel M16 Multiple Gun Motor Carriage Motocykle II wojny światowej Motocykle Wojska Polskiego 1918 - 1950 Motocykle w PRL Motocykle. Wojska Polskiego 1918-1950 Motorowery w PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko... Pojazdy Ludowego Wojska Polskiego Pojazdy Wojska Polskiego 1914-1939 Pojazdy polskich sił zbrojnych na zachodzie 1939-1947 Polskie samochody osobowe z lat PRL Prototypy. Samochody w PRL – rzecz o motoryzacji i nie tylko… Przedwojenne motocykle i samochody osobowe. Najpiękniejsze fotografie Samochody osobowe Polski Fiat 508 i 518 Samochody osobowe i osobowo-terenowe Wojska Polskiego 1918-1950 Samochody pancerne i transportery opancerzone Wojska Polskiego 1918-1950 Samochody w PRL Warszawa. Samochody w PRL
Wszystkie książki Tomasz Szczerbicki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Syrena. Samochody w PRL aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@piotr_osowski
2024-04-21
7 /10
Przeczytane 10. Motoryzacja

Pasjonująca historia niechcianego dziecka polskiej motoryzacji.

× 3 | link |

Cytaty z książki

O nie! Książka Syrena. Samochody w PRL. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl