Teoria komunikowania masowego

Denis McQuail
Teoria komunikowania masowego
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Najlepszy wykład dotyczący mediów masowych!

Uznany na całym świecie podręcznik do komunikowania masowego napisany przez czołowego teoretyka w tej dziedzinie. Składa się z 7 części i imponującej bibliografii. Dwie pierwsze części omawiają narodziny mediów masowych, główne modele komunikowania i teorie mediów w ujęciu społecznym i kulturowym. Kolejne części są poświęcone poszczególnym ogniwom procesu komunikowania:

  • strukturze mediów, w tym zasadom rządzącym pracą dziennikarską, odpowiedzialnością społeczną mediów i zarządzaniem mediami w kontekście procesów globalizacyjnych;
  • organizacji i kulturze mediów;
  • treściom i gatunkom medialnym, z uwzględnieniem jakościowych i ilościowych metod badania przekazu masowego;
  • widowni mediów i teoriom odbioru przekazu medialnego;
  • społeczno-kulturowemu oddziaływaniu mediów, a także komunikowaniu politycznemu i opinii publicznej.
Badanie komunikowania masowego nie może uniknąć pytań o wartości oraz kwestii konfliktu społecznego i politycznego, mimo że jej celem jest przedstawienie "obiektywnego" obrazu teorii i danych empirycznych. W każdym społeczeństwie istnieją ukryte lub jawne napięcia i sprzeczności, które często rozciągają się na sferę międzynarodową. Media sią z konieczności zaangażowane w te sporne obszary, jako producenci i dystrybutorzy znaczeń nadawanych zdarzeniom i kontekstom życia społecznego, zarówno prywatnego, jak i publicznego.
fragment tekstu

Książka przeznaczona dla studentów politologii, dziennikarstwa, nauk społecznych, socjologii, marketingu i reklamy.
Rozdział 1 Wprowadzenie

Rozdział 2 Narodziny mediów masowych

Rozdział 3 Pojęcia i modele komunikowania masowego

Rozdział 4 Teoria mediów a teoria społeczna

Rozdział 5 Komunikowanie masowe a kultura

Rozdział 6 Nowe media – nowa teoria?

Rozdział 7 Normatywna społeczna teoria mediów

Rozdział 8 Struktura i produkt mediów – zasady i odpowiedzialność

Rozdział 9 Ekonomia i zarządzanie mediami

Rozdział 10 Globalne komunikowanie masowe

Rozdział 11 Organizacja mediów – naciski i wyzwania

Rozdział 12 Tworzenie kultury mediów

Rozdział 13 Treść przekazu masowego – zagadnienia, koncepcje i metody analizy

Rozdział 14 Gatunki i teksty

Rozdział 15 Widownia – teoria i tradycje badawcze

Rozdział 16 Tworzenie się widowni i doświadczenie odbioru mediów

Rozdział 17 Oddziaływanie mediów – procesy i modele

Rozdział 18 Oddziaływania społeczno-kulturowe

Rozdział 19 Informacje, opinia publiczna i komunikacja polityczna

Rozdział 20 Przyszłość komunikacji masowej

Data wydania: 2007-11-01
ISBN: 978-83-01-15153-9, 9788301151539
Wydawnictwo: PWN - Naukowe PWN
Seria: Komunikowanie (PWN)
Stron: 576

Autor

Denis McQuail Denis McQuail
Urodzony 12 kwietnia 1935 roku w Wielkiej Brytanii (Wallington)
Emerytowany profesor medioznawstwa, honorowy członek Szkoły Badań nad Komunikowaniem Uniwersytetu Amsterdamskiego. Jego liczne publikacje dotyczą kwestii teoretycznych, metodologicznych i normatywnych badań nad komunikowaniem masowym. Autor m.in.: C...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Teoria komunikowania masowego nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Teoria komunikowania masowego. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl