[z recenzji prof. A. Woźnego] Na początek trzeba wyrazić uznanie organizatorom konferencji, że zdołali zgromadzić tyle interesujących artykułów opisujących z wielu punktów wiedznia i perspektyw badawczych być może najważniejszy obszar kształtującego się w Polsce społeczeństwa obywatelskiego, jakim jest samorząd terytorialny. Zasługą redaktorów tomu jest także precyzyjne określenie najważniejszych pól tematycznych układających się w triadę: uwarunkowania prawne, społeczne i polityczne zarządzania informacją; rola polityki informacyjnej i mediów w samorządzie; znaczenie marketingu i PR dla samorządu terytorialnego [...] Każdą z trzech części tomu cechuje głębokie i wieloaspektowe ujęcie problematyki związanej z funkcjonowaniem, dostępnością i doskonaleniem informacji w obrębie samorządu terytorialnego. Książka jako całość pokazuje, jak złożoną pod względem komunikowania się strukturą jest - pozostające wciąż w Polce w fazie budowania - społeczeństwo partycypacyjne wraz ze wszystkimi towarzyszącymi temu procesowi barierami. Nie ma zatem wątpliwości, że prezentowany tom będzie cieszył się zainteresowaniem szerokiego grona czytelników, poruszana w nim tematyka jest bowiem przedmiotem niekończącej się debaty zarówno wśród badaczy, jak i dziennikarzy czy samych samorządowców.