Publikacja ta jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli matematyki na wszystkich etapach edukacyjnych, ale mogą z niej korzystać także nauczyciele przyrody, biologii, geografii, fizyki i chemii po dokonaniu modyfikacji zastosowań opisywanych w publikacji metod i technik nauczania i uczenia się. Autorka prezentuje stosowane przez nią metody i techniki aktywizujące proces nauczania - uczenia się. Ukazuje też sytuacje dydaktyczne, w których zostały zastosowane opisane metody i opisuje efekty pracy uczących się. Uzasadnia, że poprzez wybór właściwej metody można zwiększyć motywację uczniów, aktywizować ich, rozwijać umiejętności ponadprzedmiotowe oraz uczyć, jak się uczyć. Książka zawiera następujące techniki animacji: Prawda - Fałsz, Jedno odpada, Zadanie pocięte, Porównywanie w parach, 6-3-5 oraz metody: Mapy mentalnej, Schematu blokowego, Karty dydaktycznej, Dyktanda matematycznego , Projektów. Odpowiednio przygotowany nauczyciel potrafi wybrać ćwiczenia z takimi metodami nauczania, by przyczyniły się one do wzbogacania wiadomości uczniów, a jednocześnie zwiększały atrakcyjność i efektywność zajęć.