Wycena przedsiębiorstwa

Wycena przedsiębiorstwa
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy. Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów. Marek Panfil, Andrzej Szablewski Podyplomowe Studium Zarządzanie Wartością Firmy Podyplomowe Studium Metody Wyceny Spółki Kapitałowej

OPINIE
Książka jest zbiorem tekstów, które wszystkie razem i każdy z osobna są znakomitym przykładem łączenia wysokiej, wnikliwej fachowości z umiejętnością zaciekawienia odbiorcy. Jest to dzieło zarówno naukowe, jak i w najlepszym tego słowa znaczeniu popularne. Przedstawia panoramę zagadnień, których znajomość i zrozumienie ułatwia odnajdywanie się w coraz bardziej skomplikowanych realiach globalnej gospodarki. Inwestorzy giełdowi znajdą w tej książce inspiracje dla własnej refleksji na temat podstaw kształtowania się wartości przedsiębiorstw i z pewnością bogatą wiedzę pozwalającą im krytycznie oceniać własne decyzje inwestycyjne. Dr Ludwik Sobolewski, Prezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA

Książka zawiera w 24 rozdziałach cenne informacje, które każdemu menedżerowi dają asumpt do poszukiwania wartości w swoim przedsiębiorstwie. Teoria, a zwłaszcza podane przykłady praktyczne wzbogacają prezentowane zagadnienia, które przedstawione w przystępny sposób stanowią doskonałe kompendium wiedzy dla studentów, pracowników naukowych, a także praktyków. Z chęcią sięgam do tej publikacji, aby zgłębić swoją wiedzę w zakresie wyceny oczekiwań inwestorów czy też określenia wpływu wartości klienta na wartość zarządzanego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza podane modele opcji rzeczywistych mogą być w większym stopniu wykorzystywane w wycenie przedsiębiorstw w branży surowcowej. Dr inż. Herbert Wirth, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź SA

Nareszcie mam w ręku książkę, w języku polskim, którą mogę z pełnym przekonaniem polecać jako kompleksowy podręcznik do wycen – od spółek po wartości niematerialne i prawne. Jej zaletą jest niewątpliwie różnorodność poruszanych tematów i przedstawienie zastosowania różnych podejść i metod wyceny do specyficznych sytuacji. Jako ciekawostkę można potraktować przykład wyceny klubu piłkarskiego. Interesujące są również dwa teksty poświęcone wycenie przedsiębiorstw działających w branży surowcowej – KGHM (miedź) i Exxon Mobil (ropa). Jacek Socha, Wiceprezes oraz Partner PwC w Polsce

Praktyczny przewodnik po tematyce wyceny i wartości. Książka jest bardzo mocno osadzona w realiach polskich, a wiedza teoretyczna jest wzbogacona wieloma przykładami oraz studiami przypadków. Obowiązkowa lektura również dla finansistów i uczestników rynku kapitałowego. Dr hab. Michał Wrzesiński, Prof. SGH, Prezes Zarządu, Dom Maklerski Navigator SA

Akademia wyceny w pigułce. Wykład o fundamentach wartości i metodach wyceny przedsiębiorstw. Przykłady wycen: Exxon Mobil, KGHM, Jutrzenka, Mieszko, Infovide Matrix, K2 Internet, Gino Rossi, klub piłkarski Juventus Turyn. z recenzji prof. Dr hab. Ireny Lichniak, Dyrektor Instytutu Przedsiębiorstwa, SGH
Data wydania: 2016-10-28
ISBN: 978-83-7561-647-7, 9788375616477
Wydawnictwo: MT Biznes
Stron: 688
dodana przez: Catta
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Wycena przedsiębiorstwa aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Wycena przedsiębiorstwa. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat