Publikacja dotyczy zainteresowań uczniów przedmiotami ścisłymi. Odwołując się do wyników badań, wskazuje znaczenie, jakie dla młodych ludzi mają przedmioty ścisłe na tle innych zainteresowań. Autorka proponuje model wspierania działań uczniów ukierunkowanych na rozwój zainteresowań przedmiotami ścisłymi. Profesor Jan Rajmund Paśko, recenzent książki rekomenduje ją w następujący sposób: "... tematyka badań przedstawionych w książce jest bardzo interesująca i wnosząca elementy nowości do naszych dotychczasowych poglądów na temat relacji przedmiot-uczeń, uczeń-szkoła. Sadzę, że będzie to cenna pozycja dotycząca zainteresowań uczniów grupą przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. Będzie ona uzupełnieniem literatury do wykorzystania przez nauczycieli głównie fizyki, ale też chemii oraz matematyki. Może ona stanowić cenną pozycję literaturową dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela przedmiotów "ścisłych".