Zarządzanie strategiczne : podręcznik dla studiów MBA. T. 1, Firma na rynku globalnym

Zarządzanie strategiczne : podręcznik dla studiów MBA. T. 1, Firma na rynku globalnym
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Zarządzanie strategiczne przedstawia aktualne myślenie czołowych międzynarodowych szkół biznesu i obejmuje wszystkie główne zagadnienia związane ze strategią, od fuzji i przejęć, ryzyka, technologii i aliansów aż po wiedzę, ład korporacyjny, globalizację i przywództwo. Wkład do książki wnieśli czołowi stratedzy, a wśród nich C.K. Prahald, Henry Mintzberg, Jon Kay, Noel Tichy i W. Chan Kim. Książka ta łączy nowe myślenie z przykładami najlepszych strategii korporacyjnych. W niniejszym tomie: · Historia i stan obecny · Mikroekonomia · Ogólne środowisko biznesowe · Globalizacja · Strategie sektorowe · Zarządzanie wartością firmy · Fuzje i przejęcia · Alianse strategiczne Tak jak inne książki z tej serii, Zarządzanie strategiczne bazuje na artykułach zamieszczonych Finacial Times i zestawia razem najbardziej aktualne poglądy znanych ekspertów na temat każdego zagadnienia, które jest istotne w dzisiejszych czasach w prowadzeniu firmy. Każdy w biznesie ma coś wspólnego ze strategią. Bez względu na to czy opracowuje ją czy też wdraża. Każda firma z listy 500 firm magazynu Fortune, aż po firmy internetowe jest uzależniona od strategii, jeżeli chce przetrwać i osiągnąć sukces. Firmy ciągle próbują nawigować pomiędzy nowymi trendami handlu elektronicznego (e-commerce) oraz globalizacji. Stare pewniki centralnego, długoterminowego planowania już dawno mogły stać się bezużyteczne, ale co tak naprawdę je zastąpiło? Czy firmy powinny przede wszystkim przyglądać się swojemu środowisku zewnętrznemu, w którym działają, z wewnątrz – czy też z perspektywy środowiska zewnętrznego powinny zaglądać do wewnątrz i przyglądać się swoim indywidualnym możliwościom? W jaki sposób menedżerowie powinny wybrać z pomiędzy konkurujących ze sobą szkół strategii – i czy jest możliwym połączenie różnych podejść, które są testowane od lat, w jedną spójną całość? Nie ma prostych odpowiedzi na te pytania, ale Zarządzanie strategiczne dostarcza wielu pomysłów i poglądów, których celem jest lepsze poinformowanie i stymulowanie Czytelnika w wypracowaniu najwłaściwszego modelu, uwzględniając własne warunki. Uczelnie, które przyczyniły się do powstania tej ksiązki: CHICAGO The University of Chicago Graduate School of Business jest na samym czele w przekazywaniu podejścia bazującego na dyscyplinie do nauki o biznesie. Chicago GSB jest znane ze swojej kadry naukowej, w skład której wchodzi więcej zdobywców Nagrody Nobla niż w jakiejkolwiek innej szkole biznesowej. Chicago CSB jest również znana ze swoich mocnych stron w wielu obszarach w tym strategii, finansach, przedsiębiorczości, działalności międzynarodowej, ekonomi, rachunkowości, marketingu i innowacyjnych programach MBA, które mają swoje campusy w Barcelonie, Singapurze i Chicago. INSEAD W ciągu 40 lat INSEAD urósł ze skromnego nowo założonego centrum edukacyjnego w Europie do jednej z najlepszych szkół biznesowych na świecie. Każdego roku uczelnię opuszcza ponad 650 absolwentów MBA, 5500 menedżerów wyższego szczebla oraz 40 doktorów nauk ekonomicznych z ponad 74 krajów uczestniczących w jej kursach. Uczestnicy kursów są uczeni przez centra posiadające kadrę międzynarodową w skład której wchodzą 124 profesorowie z 26 krajów. Absolwenci tej uczeni pochodzą z 122 krajów i stanowią ponad 20 200 absolwentów MBA oraz dyrektorów wykonawczych na świecie. MICHIGAN W półrocznej ankiecie Businees Week przeprowadzonej wśród dyrektorów wykonawczych, University of Michigan Business School została oceniona za najbardziej innowacyjną szkołą biznesową w Stanach Zjednoczonych. Programy MBA oraz kusy przygotowujące do stopnia BA, łączą w sobie możliwości akademickie Szkoły z intensywnymi pracami nad opracowywaniem stosowanych umiejętności i możliwości dla przywództwa generującego wyniki. Poza powyżej wymienionymi programami Executive Education Center w UMBS oferuje szeroki zakres ogólnych i przygotowywanych na indywidualne potrzeby programów edukacyjnych dla kierownictwa wyższego szczebla. Ponad 5 000 osób uczestniczy w tych programach każdego roku, zarówno w campusach Szkoły w Ann Arbor, Michigan jak i w zagranicznych campusach SAID Said Business School jest szkoła biznesową University of Oxford, i nowym departamentem w jednym z najstarszych uniwersytetów na świecie. Szkoła została założona w 1998 roku za pomocą datacji GBP 20 milionów od Pana Wafic Said oraz funduszom Uniwersytetu. Specjalizuje się w badaniach z zakresu działalności międzynarodowej na wysokim poziomie, w tym strategii, finansach, układzie korporacyjnym. Szkoła oferuje swoim międzynarodowym studentom programy MBA, programy przygotowujące do BA oraz zdobycie stopni naukowych.
Data wydania: 2004
ISBN: 978-83-88170-78-2, 9788388170782
Wydawnictwo: K. E. Liber
Stron: 374

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Zarządzanie strategiczne : podręcznik dla studiów MBA. T. 1, Firma na rynku globalnym nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Zarządzanie strategiczne : podręcznik dla studiów MBA. T. 1, Firma na rynku globalnym. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl