Recenzja książki Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli

Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli

Autor: @Anna30 ·{}3 minuty
{} 2020-10-08 {} Skomentuj {} 4 Polubienia
Książka autorstwa Pani Alicji Korzenieckiej -Bondar pt. 'Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli' to przedstawiony w niewielkiej kapsule zarys czasu pracy nauczycieli spędzonego w szkole.

Czas dla wielu nauczycieli jest bardzo ważny, gdyż to od niego zależy czy zostanie on wykorzystany trafnie i umiejętnie.

Autorka podkreśla znaczenie słowa czas, jak on jest spożytkowany, w trakcie jego aktywności i realizacji trwania zajęć lekcyjnych. W precyzyjny sposób autorka na samym wstępie opisuje tematykę 7 rozdziałów, co ułatwi, Czytelnikowi dokładnie zapoznanie, na czym została skupiona problematyka tematyczna wynikająca z czasu, który poświęca nauczyciel w trakcie codziennego spędzenia czasu w szkole.

Ujawniają jak, wygląda codzienna praca z uczniami oraz doświadczonymi rangą nauczycielami i czy służą oni swoją radą i pomocą w pracy nauczycieli nowicjuszy.

Uczniowie są, najlepszym przykładem jak jest ten czas wykorzystany wobec nich samych i oni sami dostrzegają błędy i nie tylko sami nauczyciele.

Autorka opracowała również schemat przyczyn szybkiego tempa codziennego funkcjonowania nauczycieli podczas pracy w szkole.

Często się spotykam z opiniami nauczycieli, że poprzez narzucone tempo pracy na zajęciach nie, są w stanie zrealizować przygotowanego przez nich materiału, zbyt są nałożone duże wymagania kosztem uczniów i to jest widoczne w uzyskanych wynikach podczas godziny lekcyjnych.

Zmiana w ciągu roku nauczyciela również wpływa niekorzystnie dla uczniów, gdyż nauczyciel nie ma czasu, aby poznać uczniów, lecz musi realizować przeznaczony program nauczania, a nie zajmować się problemami uczniów, które pojawiają się w trakcie nauczania.

Pani Alicja Korzeniecka -Bondar uświadomiła wielu z nas jak trudna i stresująca jest praca nauczyciela, który musi dodatkowo mieć umiejętność zagospodarowaniem czasem spędzonym z uczniami w szkole.

Delikatnie podkreśliła rolę uczniów, którzy ulegają niestety szybkiemu tempowi pracy z nauczycielem w trakcie trwających zaledwie 45 minut zajęć lekcyjnych, że niekorzystnie wpływa to na uczniów zarówno słabszych, jak i tych, co są zdolniejsi z powodu braku motywacji do nauki, powtarzalności, indywidualna praca na lekcji z uczniem zamiast z całą klasą.

Dokładna analiza wynikająca z badań przeprowadzonych przez autorkę wykazuje, że występuje problem niedostrzegania czasu, który odgrywa tutaj znaczącą i najważniejszą rolę w trakcie trwania procesu nauczania.

Warto jest się zastanowić czy samo właściwe podejście wystarczy do ucznia, ale i nauczycieli w celu uzyskania wspólnych korzyści z czasu przeznaczonego na edukację oraz komunikatywność poznawczą przy użyciu dodatkowego czasu, który będzie mile spożytkowany.

Na podstawie tychże badań dotyczących pracy nauczyciela spędzonego w szkole możemy wywnioskować z łatwością, jakie podejście do swojej pracy ma nauczyciel, doświadczenie, ocenę samego siebie, która powinna wielu nauczycielom uświadomić wielu nauczycielom, że każdy szczebel poznawczy w edukacji powinien być warunkiem koniecznym w pracy zawodowej nauczyciela ze względu na pozyskanie lepszej efektywności czasowej.

Zwróciłam szczególną uwagę na przeprowadzone dokładne badania, a w tym na zadawane pytania skierowane do nauczycieli, podejście nauczycieli do tychże pytań, dzięki którym mogłam zarówno ocenić, jak i przyjrzeć się z bliska pracy nauczycieli w rozdziale IV.

Praca nauczyciela jest na wagę złota, ale przy obecnych zmianach edukacyjnych liczy się tempo, a nie liczy się czas, który wpływa na efekt współpracy z uczniem.

Autorka wykazała się nie tylko wiedzą, ale osobistymi spostrzeżeniami wymienionymi w końcowych uwagach zawartych w zakończeniu. Nade wszystko uświadamia nas, że czas na wpływ na całe życie, które tak szybko płynie, a my w nie potrafimy dostrzec go w dobie skupionym wyłącznie na najnowszych wszelkiego rodzaju technologiach.


Oficynie Wydawniczej ''Impuls'' dziękuje za podarowany mi egzemplarz książki.

Polecam przeczytać tę książkę uczniom, rodzicom, studentom studiów pedagogicznych, a w szczególności nauczycielom oraz dyrekcji, dla których ta publikacja powinna stanowić cenną wskazówkę i w końcu dzięki niej zrozumieją, co oznacza prawdziwe znaczenie słowa czasu spędzonego w szkole i jego realizacja w trakcie zajęć szkolnych.

Moja ocena:

{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
Data przeczytania: 2018-10-30

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
{}
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
{}
Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli
Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli
Alicja Korzeniecka-Bondar
{}10/10
Książka jest o tym, jak nauczyciele doświadczają codziennego czasu w szkole. Przedstawia wielowymiarowość codziennego czasu szkolnego nauczycieli – to, jak postrzegają tempo, planowanie i kontrolę cza...
Komentarze
Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli
Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli
Alicja Korzeniecka-Bondar
{}10/10
Książka jest o tym, jak nauczyciele doświadczają codziennego czasu w szkole. Przedstawia wielowymiarowość codziennego czasu szkolnego nauczycieli – to, jak postrzegają tempo, planowanie i kontrolę cza...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
{}
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
{}

Zobacz inne recenzje

Z recenzji wydawniczej: 'O wartości recenzowanej pracy decyduje cały szereg jej walorów. Pierwszym z nich jest walor poznawczy. To w pełni oryginalne, twórcze dzieło, którego lektura przekonuje, że de...

@oficynaIMPULS @oficynaIMPULS

Pozostałe recenzje @Anna30

O Mikołajku, który nauczył swego Tatę się uśmiechać
O Mikołajku, który nauczył swego Tatę się uśmiechać

Autor bajki pt. '' O Mikołajku, który nauczył swego Tatę się uśmiechać'' Pan Paweł Janiszewski spowodował, że na mojej twarzy pojawił się uśmiech, gdyż zrelacjonował, na...

{} Recenzja książki O Mikołajku, który nauczył swego Tatę się uśmiechać
Bóg. Ludzka historia religii
Bóg. Ludzka historia religii

Od samego początku książka autorstwa Pana Rezy Aslan pt. ''Bóg. Ludzka historia religii'' wzbudziła, we mnie ogromne zainteresowanie ze względu na to, czym mnie zaskoczy...

{} Recenzja książki Bóg. Ludzka historia religii

Nowe recenzje

Germanofil. Władysław Studnicki – Polak, który chciał sojuszu z III Rzeszą
' Człowiek chory na Moskala'
@ladymakbet33:

Słów kilka na temat niepopularnej postaci, jaką był Władysław Studnicki, w ujęciu Piotra Zychowicza. Publikacja powstał...

{} Recenzja książki Germanofil. Władysław Studnicki – Polak, który chciał sojuszu z III Rzeszą
Miłość w zamkniętej kopercie
Miłość w zamkniętej kopercie
@vive.les.li...:

Miłość w zamkniętej kopercie autorstwa genialnego duetu, czyli Vi Kelland i Penelope Ward jest idealna na takie smutne ...

{} Recenzja książki Miłość w zamkniętej kopercie
Zupełnie inny cud
"Zupełnie inny cud"
@tatiaszaale...:

„Każda ludzka historia to tylko ciąg dalszy. Nie żyjemy osobno. Jesteśmy gałęziami wielkiego drzewa, którego korzenie c...

{} Recenzja książki Zupełnie inny cud
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2021 nakanapie.pl