Recenzja książki Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji

Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji

Autor: @Anna30 ·2 minuty
2020-10-08 Skomentuj 3 Polubienia
W dobie obecnego nauczania i jego dotychczasowego rozwoju, który obecnie obserwujemy, zastanawiamy, się, na co należy zwrócić szczególną uwagę.

Zadajemy sobie często pytanie:

Czy współczesny nauczyciel ma właściwe zdolności zawodowe do nauczania i czy potrafi odnaleźć się w swoim zawodowym środowisku dzielących go wielu występujących międzypokoleniowych, społecznościowych i globalnych różnicach występujących u nauczycieli z większym doświadczeniem zawodowym?

Autorka książki pt. '' Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji'' Pani Anny M. Mróz nawiązuje do tego, aby nie tylko pojmować samą terminologię pojęcia '' zrównoważonego rozwoju'', ale mogli stale się rozwijać w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

Książka ta składa się z 4 rozdziałów, które we właściwy sposób obrazują pracę codzienną nauczyciela, metody pracy zawodowej oraz koncepcje na współczesny rozwój nauki.

Praktyczna, jak i teoretyczna wiedza autorki pozwoli na to, że można przyjrzeć się pracy nauczyciela z bliska, gdyż na ogół nie mamy, możliwości jak oni realizują w praktyce nauczany przedmiot zawodu, który potrafi się nieprzewidywalne zmieniać wraz ze wprowadzanymi nowymi zmianami w edukacji.

Trafne podejście do głównego tematu i zagadnienia, jakim jest, zrównoważony rozwój w edukacji uważam, że podjęty został właściwie, a przede wszystkim na czasie, gdyż wymaga on stałego dopracowania oraz ciągłej aktywności wśród nauczycieli, oraz kształcących się przyszłych studentów pedagogiki.

Aktywny nauczyciel to według mnie taki, który wie czego od siebie samego i ucznia, aby rezultaty zdobytej nauki pomogły mu skorzystać z jego doświadczenia zawodowego w niedalekiej przyszłości, która jest jedną wielką niewiadomą.

Autorka uświadamia większości nauczycielom, jak ważną funkcję pełnią w szkole oraz zaprezentowała analizę badawczą o postanowione przez nią pytania, sformowanych wniosków i rekomendacji.

Jednym słowem edukacja dla zrównoważonego rozwoju to edukacja przyszłości, którą warto realizować w każdej dziedzinie nauki i nie bać się bać podejmowania aktywności.

Aktywność zawodowa powinna pomagać i motywować do wspólnego działania zarówno ucznia, jak i nauczyciela.

Elementami dodatkowymi są tutaj zamieszczone w rozdziale czwartym tabele, wykresy ujawniające, w jaki sposób prezentuje się praca nauczyciela z uczniem, a w tym poruszone zostały zagadnienia związane z programem nauczania, uwzględnione zostało zadawanie prac domowych oraz przykłady rozmów z nauczycielami, z którymi był przeprowadzony wywiad w celach badawczych.

Uważam, że w tej książce Czytelnik ujrzy prawdziwe światło dzienne- szkolne, które pozwoli mu uwierzyć, że istnieje wiele możliwości na ciągłe uaktywnianie wiedzy i zapraszam do zapoznania się z wynikiem ankiety przeprowadzonej przez autorkę w rozdziale trzecim, która opracowana została tematycznie na podstawie właściwej zaprezentowanego stażu pracy nauczyciela, stopnia awansu zawodowego, lokalizacja szkoły oraz etap kształcenia.

Oficynie Wydawniczej „Impuls” dziękuje za podarowanie mi do zrecenzowania egzemplarza książki autorstwa Pani Anny M. Mróz pt. '' Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji''.

Polecam przeczytać tę książkę wszystkim Czytelnikom, a w szczególności nauczycielom, dyrektorom szkół, rodzicom, uczniom oraz studentom pedagogiki.


Moja ocena:

Data przeczytania: 2019-05-08

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
10/10
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. N...
Komentarze
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
10/10
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. N...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @Anna30

Magia porwania
Magia porwania

Rozpoczynając czytanie książki z gatunku literatury dla młodzieży pt. ''Magia porwania'' autorstwa Pani Magdaleny Madoń nie sądziłam, że opisywane losy głównej bohaterki...

Recenzja książki Magia porwania
Odkrywanie mindfulness
Odkrywanie mindfulness. Szczerze o medytacji uważności

Zanim rozpoczęłam czytać książkę pt. ''Odkrywanie mindfulness. Szczerze o medytacji uważności'' zaczerpnęłam informacji o jej autorkach: Pani Katarzynie Kędzierskiej, Ma...

Recenzja książki Odkrywanie mindfulness

Nowe recenzje

Zamknięte drzwi
Zamknięte drzwi
@Mania.ksiaz...:

„Ktoś mnie obserwuje. Czuję to. To bez sensu, że człowiek jest w stanie czuć czyjeś spojrzenie na swej potylicy, ale w ...

Recenzja książki Zamknięte drzwi
Córka Bogini Księżyca
Powieść przyjemna jak otulenie kocykiem
@Banshee22:

Córka Bogini Księżyca od samego początku, gdy ją ujrzałam, skojarzyła mi się z Czarodziejką z Księżyca. Uwielbiałam tę ...

Recenzja książki Córka Bogini Księżyca
Drugie życie Pana Roosa
Lepiej nie będzie już nigdy
@Meszuge:

Skandynawska powieść obyczajowa z niewielkim, a nawet wręcz śladowym, wątkiem kryminalnym, który pojawia się w niej w j...

Recenzja książki Drugie życie Pana Roosa
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2023 nakanapie.pl