Recenzja książki Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji

Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji

Autor: @Anna30 ·{}2 minuty
{} 2020-10-08 {} Skomentuj {} 3 Polubienia
W dobie obecnego nauczania i jego dotychczasowego rozwoju, który obecnie obserwujemy, zastanawiamy, się, na co należy zwrócić szczególną uwagę.

Zadajemy sobie często pytanie:

Czy współczesny nauczyciel ma właściwe zdolności zawodowe do nauczania i czy potrafi odnaleźć się w swoim zawodowym środowisku dzielących go wielu występujących międzypokoleniowych, społecznościowych i globalnych różnicach występujących u nauczycieli z większym doświadczeniem zawodowym?

Autorka książki pt. '' Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji'' Pani Anny M. Mróz nawiązuje do tego, aby nie tylko pojmować samą terminologię pojęcia '' zrównoważonego rozwoju'', ale mogli stale się rozwijać w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

Książka ta składa się z 4 rozdziałów, które we właściwy sposób obrazują pracę codzienną nauczyciela, metody pracy zawodowej oraz koncepcje na współczesny rozwój nauki.

Praktyczna, jak i teoretyczna wiedza autorki pozwoli na to, że można przyjrzeć się pracy nauczyciela z bliska, gdyż na ogół nie mamy, możliwości jak oni realizują w praktyce nauczany przedmiot zawodu, który potrafi się nieprzewidywalne zmieniać wraz ze wprowadzanymi nowymi zmianami w edukacji.

Trafne podejście do głównego tematu i zagadnienia, jakim jest, zrównoważony rozwój w edukacji uważam, że podjęty został właściwie, a przede wszystkim na czasie, gdyż wymaga on stałego dopracowania oraz ciągłej aktywności wśród nauczycieli, oraz kształcących się przyszłych studentów pedagogiki.

Aktywny nauczyciel to według mnie taki, który wie czego od siebie samego i ucznia, aby rezultaty zdobytej nauki pomogły mu skorzystać z jego doświadczenia zawodowego w niedalekiej przyszłości, która jest jedną wielką niewiadomą.

Autorka uświadamia większości nauczycielom, jak ważną funkcję pełnią w szkole oraz zaprezentowała analizę badawczą o postanowione przez nią pytania, sformowanych wniosków i rekomendacji.

Jednym słowem edukacja dla zrównoważonego rozwoju to edukacja przyszłości, którą warto realizować w każdej dziedzinie nauki i nie bać się bać podejmowania aktywności.

Aktywność zawodowa powinna pomagać i motywować do wspólnego działania zarówno ucznia, jak i nauczyciela.

Elementami dodatkowymi są tutaj zamieszczone w rozdziale czwartym tabele, wykresy ujawniające, w jaki sposób prezentuje się praca nauczyciela z uczniem, a w tym poruszone zostały zagadnienia związane z programem nauczania, uwzględnione zostało zadawanie prac domowych oraz przykłady rozmów z nauczycielami, z którymi był przeprowadzony wywiad w celach badawczych.

Uważam, że w tej książce Czytelnik ujrzy prawdziwe światło dzienne- szkolne, które pozwoli mu uwierzyć, że istnieje wiele możliwości na ciągłe uaktywnianie wiedzy i zapraszam do zapoznania się z wynikiem ankiety przeprowadzonej przez autorkę w rozdziale trzecim, która opracowana została tematycznie na podstawie właściwej zaprezentowanego stażu pracy nauczyciela, stopnia awansu zawodowego, lokalizacja szkoły oraz etap kształcenia.

Oficynie Wydawniczej „Impuls” dziękuje za podarowanie mi do zrecenzowania egzemplarza książki autorstwa Pani Anny M. Mróz pt. '' Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji''.

Polecam przeczytać tę książkę wszystkim Czytelnikom, a w szczególności nauczycielom, dyrektorom szkół, rodzicom, uczniom oraz studentom pedagogiki.


Moja ocena:

{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
Data przeczytania: 2019-05-08

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
{}
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
{}
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
{}10/10
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. N...
Komentarze
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
{}10/10
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. N...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
{}
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
{}

Pozostałe recenzje @Anna30

Włącz światło! Nie daj się ciemności
Włącz światło! Nie daj się ciemności

Otrzymując do zrecenzowania książkę pt. ''Włącz światło! Nie daj się ciemności'' autorstwa księdza Piotra Pawlukiewicza nie sądziłam, że będzie ona zawierała wiele mądro...

{} Recenzja książki Włącz światło! Nie daj się ciemności
Zjazd
Zjazd

Twórczość autorstwa Pana Pawła Janiszewskiego lubię czytać, gdyż potrafi on w niej coś, co jest tajemnicze, wyzwala z czasem mroczność, niewiedzę związaną z możliwością ...

{} Recenzja książki Zjazd

Nowe recenzje

Oddasz fartucha czyli facet w kuchni
Męskie smakołyki
@LiterAnka:

Tomasza Strzelczyka poznałam dzięki mężowi, który z ogromną pasją ogląda różne kanały kulinarne na YouTube. Często mnie...

{} Recenzja książki Oddasz fartucha czyli facet w kuchni
Helgoland. Znaczenie kwantowej rewolucji
Kwanty w ujęciu humanizmu relacji
@Carmel-by-t...:

Helgoland to malutka wyspa na Morzu Północnym, na której w czerwcu 1925 roku Werner Heisenberg wymyślił mechanikę kwant...

{} Recenzja książki Helgoland. Znaczenie kwantowej rewolucji
Oczy Michaliny
Rzeczy Specjalne
@Nina:

Robiłam porządki na półce z książkami i jakież było moje zdziwienie, gdy przed moimi oczami pojawiły się…”Oczy Michalin...

{} Recenzja książki Oczy Michaliny
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2021 nakanapie.pl