#UwolnijSupermocDobra, czyli fundraisingowa kampania Fundacji Powszechnego Czytania powraca na Święta

Autor: Katarzyna Załęska ·2 minuty
2023-11-28 1 komentarz 3 Polubienia
#UwolnijSupermocDobra, czyli fundraisingowa kampania Fundacji Powszechnego Czytania powraca na Święta

To kolejny rok, w którym pod tym hasłem zbierane są fundusze na książki dla dzieci potrzebujących i wykluczonych, które ich nie mają. Akcja rusza 28 listopada, czyli w Światowy Dzień Dobroczynności, znany także jako Giving Tuesday.

 

Inicjatywa #UwolnijSupermocDobra zwraca uwagę na korzyści płynące z czytania książek i podkreśla ich rolę w rozwoju dzieci. W tegorocznej edycji głównym przekazem jest wpływ czytania na wspieranie ich dobrostanu i budowanie odporności psychicznej. Zbiórka powstała przede wszystkim z myślą o dzieciach z doświadczeniem uchodźczym, mieszkańców domów dziecka oraz podopiecznych ośrodków pomocy społecznej.

 

„Liczne badania potwierdzają, że wspólne czytanie z bliską osobą niweluje stres, stabilizuje emocje, pomaga przepracować traumę, wspiera więzi. Dlatego chcemy przekazać jak najwięcej książek szczególnie tym, którzy najbardziej ich potrzebują. Razem możemy dać szanse wielu osobom, przyszłym młodym czytelnikom.” – mówi Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania.

W swoich działaniach Fundacja opiera się na rzetelnej wiedzy popartej badaniami, które udowodniły, że dzięki książkom poziom stresu obniża się o ponad 60% już po pierwszych 6 minutach czytania. Ponadto dzieci, które czytają potrafią łatwiej budować relacje z innym ludźmi, a wspólna regularna lektura pomaga im przepracować traumy.

 

Dzięki darowiznom Fundacja może docierać do osób wykluczonych z kultury książki i jednocześnie tych, którzy są w największej potrzebie. Paczki trafiają do dzieci przebywających w placówkach opiekuńczych, do dzieci z rodzin uchodźczych oraz do rodzin w trudnej sytuacji finansowej będących pod opieką ośrodków pomocy i świetlic środowiskowych. W ramach swojej działalności Fundacja przekazuje tysiące książek wszędzie tam, gdzie są one potrzebne.

 

 

 


Kampania #UwolnijSupermocDobra prowadzona będzie przede wszystkim w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Dzięki wsparciu firmy Fonia.Digital, grafika promująca zbiórkę – autorstwa znanej ilustratorki literatury dziecięcej, Emilii Dziubak – będzie wyświetlać się na ekranach użytkowników w całej Polsce.

 

„Jako przedstawiciele branży cyfrowej, wiemy jak ważne w rozwiniętym technologicznie świecie, jest wspieranie czytania i budowania relacji, co chętnie robimy, niezmiennie pomagając FPC w realizowaniu misji upowszechniania czytania.” – mówi Dominik Karbowski, Co-CEO Fonia.Digital.

Czytanie powinno być inkluzywne – Fundacja często podkreśla to przy okazji wielu prowadzonych projektów. Brak książek wciąż jest jednak potężną barierą w upowszechnianiu czytania. Bardzo ważne, aby dać szanse dzieciom, które ich nie mają. 

 

Kampania rozpoczyna się w dzień okrzyknięty Światowym Dniem Dobroczynności i potrwa do końca roku.

Szczegóły kampanii #UwolnijSupermocDobra znajdują się na stronie: #UwolnijSupermocDobra – Fundacja Powszechnego Czytania 

Link do wsparcia kampanii: https://fpc.org.pl/wspieraj/

 

Tekst i grafiki – materiał prasowy przesłany przez organizatora

Katarzyna Załęska

× 3 Polub, jeżeli artykuł Ci się spodobał!

Komentarze

@alinaz5
@alinaz5 · 5 miesięcy temu
Tyle różnych organizacji na coś zbiera, życzę powodzenia.
× 1
© 2007 - 2024 nakanapie.pl