Stanisław Palka

Autor 3 czytelników
Zostań fanem autora:
9 /10
2 oceny z 2 książek,
przez 2 kanapowiczów
Prof. dr hab. Stanisław Palka (Uniwersytet Jagielloński) specjalizuje się w zagadnieniach dydaktyki ogólnej (m.in. Warunki efektywności nauczania w szkole średniej, 1977), pedagogiki ogólnej (m.in. Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli, 1989; Pedagogika w stanie tworzenia, 1999) oraz metodologii pedagogiki i badań pedagogicznych (m.in. Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, 2006; Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, 2018). W latach 1983–1996 był dyrektorem Instytutu Pedagogiki UJ, w latach 1983–2012 stworzył Zakład Metodologicznych Podstaw Pedagogiki – przemianowany na Zakład Pedagogiki Ogólnej w Instytucie Pedagogiki UJ – i nim kierował. W latach 1983–2012 należał do Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał m.in. Odznakę Honoris Gratia, przyznawaną przez prezydenta Krakowa (2012), oraz medal Uniwersytetu Jagiellońskiego „Plus Ratio Quam Vis” (2012). Od 1992 roku pełni funkcję prezesa Krakowskiego Oddziału Ludowego Towarzystwa Naukowo-Kulturalnego

Książki

Opisywanie pedagogiczne i edukacyjne
Opisywanie pedagogiczne i edukacyjne
Stanisław Palka
8/10

Podjęty w książce temat ma wymiar zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Został omówiony z różnych perspektyw z wykorzystaniem wielu trafnych przykładów. Autor, ze wszech miar kompetentny, nawiązuje ...

Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej
Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej
Stanisław Palka
10/10

"Treść pracy wnosi wiele nowego spojrzenia na istotę metodologii pedagogiki, jak również metodologii badań pedagogicznych. Podkreślenia wymaga fakt, że praca oparta jest na bogatych doświadczeniach ba...

Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna
Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna
Stanisław Palka

Inspiracją do napisania tej książki była nie tylko chęć kontynuowania refleksji metodologicznej, lecz także potrzeba analizy zagadnień kontrowersyjnych, a mających znaczenie dla postępu w metodologii ...

Pedagogika w stanie tworzenia : kontynuacje
Pedagogika w stanie tworzenia : kontynuacje
Stanisław Palka

Praca składa się z dwóch części, które ujmują teksty związane tematycznie z pedagogiką ogólną, metodologią pedagogiki i badań pedagogicznych, relacjami między pedagogiką a praktyką edukacyjną (Część I...

Podziel się pierwszym cytatem autora z innymi Kanapowiczami!
Dodaj pierwszy cytat!

Komentarze