3D Game Engine Design

D. Eberly
3D Game Engine Design
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

This title is a major revision of the international best-seller on game programming! Graphics hardware has evolved enormously in the last decade. Hardware can now be directly controlled through techniques such as shader programming, which requires an entirely new thought process of a programmer. "3D Game Engine Design, Second Edition" shows step-by-step how to make a shader-based graphics engine and how to tame the new technology. Much new material has been added, including more than twice the coverage of the essential techniques of scene graph management, as well as new methods for managing memory usage in the new generation of game consoles and portable game players. There are expanded discussions of collision detection, collision avoidance, and physics all challenging subjects for developers. It is the revision of the classic work on game engines the core of any game. It includes Wild Magic, a commercial quality game engine in source code that illustrates how to build a real-time rendering system from the lowest-level details all the way to a working game. It is fully revised and updated in 4 colors, including major new content on shader programming, physics, and memory management for the next generation game consoles and portables.
Data wydania: 2006
ISBN: 978-0-12-229063-3, 9780122290633
Język: angielski
Wydawnictwo: Elsevier Science Publishers

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę 3D Game Engine Design? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka 3D Game Engine Design. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl