Biznes to sport kontaktowy

Tom Richardson
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Biznes to sport kontaktowy
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Twoja firma jest warta tyle, ile posiadane przez jej pracowników umiejętności tworzenia, rozwijania i wykorzystywania relacji ze wszystkimi grupami interesu, wewnątrz i na zewnątrz organizacji. To istota nowego, lecz sprawdzonego modelu prowadzenia biznesu -- zarządzania relacjami jako aktywami.

"Biznes to sport kontaktowy" przedstawia 12 zasad zarządzania, na wszystkich szczeblach organizacji, każdą relacją biznesową jako aktywem. Przez relacje biznesowe rozumiemy kontakty z klientami, akcjonariuszami, dostawcami, pracownikami czy liderami lokalnych społeczności. Zarządzając relacjami jako aktywami, w maksymalnym stopniu wykorzystasz w biznesie nie tylko to, co wiesz, ale też to, kogo znasz. W tym celu musisz rozpoznać wszystkie relacje w Twojej firmie, dostrzec w nich strategiczne aktywa i odpowiednio nimi zarządzać.

Z powodzeniem wykorzystasz relacje -- strategiczne aktywa Twojej firmy -- w celu:

poprawiania wyników sprzedaży, marketingu i dystrybucji,
zdobywania zaufania inwestorów i innych dawców kapitału,
poprawiania relacji z lokalną społecznością i zdobywania pozytywnego rozgłosu w mediach,
wzmacniania pozycji konkurencyjnej Twojej firmy,
tworzenia sojuszy z ludźmi, którzy mogą Ci pomóc i którym Ty możesz pomóc,
korzystania z wiedzy, umiejętności i pomysłów znacznie szerszego kręgu osób niż obecnie.

"Jesteśmy biznesmenami i inwestorami. W 1988 roku zrezygnowaliśmy z posad konsultantów w firmie Arthur Andersen i wnosząc opłatę w wysokości 100 dolarów -- cały początkowy wkład kapitałowy -- zarejestrowaliśmy naszą firmę Systems Consulting Group. Osiągaliśmy wysokie zyski i nie potrzebowaliśmy od żadnego banku ani centa. W branży, w której roczna rotacja pracowników wynosi przeciętnie ok. 20-30%, w naszej firmie wynosiła od 4 do 5%. Co więcej, nie zatrudnialiśmy żadnych specjalistów ds. sprzedaży. Nasz marketing opierał się wyłącznie na rekomendacjach naszych dostawców, partnerów strategicznych i przedstawicieli innych grup interesu w naszym otoczeniu. Stosując zasady omówione w tej książce, nawiązaliśmy trwałą współpracę z uznanymi firmami, takimi jak M&M Mars, Quaker Oats, NYNEX, Bell Atlantic, Federal Express, Blockbuster Entertainment, GE Capital, Ryder System, W. R. Grace, Campbell"s Soup, Pillsbury oraz Burger King. Nasz sukces zawdzięczamy właśnie zarządzaniu relacjami jako aktywami. W naszych działaniach stawialiśmy na wartości, które cenimy u innych, czyli: uczciwość, zaufanie, sprawiedliwość i praca zespołowa. W ten sposób bardzo skutecznie prowadziliśmy interesy. To działa -- przekonaliśmy się o tym. Obecnie o naszym podejściu uczą amerykańskie szkoły biznesu, które do swoich programów wprowadzają zarządzanie relacjami jako aktywami. Mamy nadzieję, że stanie się ono również elementem strategii w Twojej firmie."
Tom Richardson
Augusto Vidaurreta
Data wydania: 2004
ISBN: 978-83-7361-695-0, 9788373616950
Wydawnictwo: One Press, Helion

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Biznes to sport kontaktowy nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie

@kawa_arabska
2010-05-27
8 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Biznes to sport kontaktowy. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2022 nakanapie.pl