Powieść opowiada losy szesnastolatków, którzy właśnie zaczynają pierwszą klasę liceum. Główny bohater, którego imienia nie poznajemy jest narratorem. Wraz z przyjaciółmi: Zosią, Kamilem i Patrykiem jest fanem gier RPG. Nastolatkowie żyją jakby w dwóch światach: tym rzeczywistym, w którym chodzą do szkoły i przeżywają nowe przygody w jej murach i tym fantastycznym, gry fabularnej, w którym nie brakuje wiedźm, ogrów, czy wojowników. Główni bohaterowie potrafią rozróżnić te dwa światy i prawdziwe życie od życia ich postaci w grach. Nie potrafi tego zrobić Tomek – nowy uczeń w klasie. Wychowawca prosi grupę przyjaciół, by wciągnęli nowego kolegę do paczki fanów gier komputerowych, jednak młodzi ludzie nie są zachwyceni. Chłopak jest jeszcze bardziej wciągnięty w wirtualny świat, utożsamia się ze swoją postacią, a jej utrata jest dla nastolatka równoznaczna z utratą samego siebie w prawdziwym życiu.
Czy gry naprawdę są złe? Jak odróżnić świat rzeczywisty od tego wirtualnego? W którym momencie zwykła pasja i zainteresowanie stają się uzależnieniem?
Książka Kazimierza Szymeczki to powieść o dojrzewaniu, podejmowaniu trudnych decyzji, przyjaźni, pierwszej miłość, ale przede wszystkim o uzależnieniu i odróżnieniu świata gier od tego, w którym żyjemy naprawdę. Powieść z pewnością najbardziej spodoba się fanom gier komputerowych, ale jest także warta przeczytania przez innych czytelników.