Opinia na temat książki Czworo i kości

@viki_zm @viki_zm · 2021-01-03 11:25:58
Przeczytane Posiadam Książka papierowa Plus minus 16
Powieść opowiada losy szesnastolatków, którzy właśnie zaczynają pierwszą klasę liceum. Główny bohater, którego imienia nie poznajemy jest narratorem. Wraz z przyjaciółmi: Zosią, Kamilem i Patrykiem jest fanem gier RPG. Nastolatkowie żyją jakby w dwóch światach: tym rzeczywistym, w którym chodzą do szkoły i przeżywają nowe przygody w jej murach i tym fantastycznym, gry fabularnej, w którym nie brakuje wiedźm, ogrów, czy wojowników. Główni bohaterowie potrafią rozróżnić te dwa światy i prawdziwe życie od życia ich postaci w grach. Nie potrafi tego zrobić Tomek – nowy uczeń w klasie. Wychowawca prosi grupę przyjaciół, by wciągnęli nowego kolegę do paczki fanów gier komputerowych, jednak młodzi ludzie nie są zachwyceni. Chłopak jest jeszcze bardziej wciągnięty w wirtualny świat, utożsamia się ze swoją postacią, a jej utrata jest dla nastolatka równoznaczna z utratą samego siebie w prawdziwym życiu.
Czy gry naprawdę są złe? Jak odróżnić świat rzeczywisty od tego wirtualnego? W którym momencie zwykła pasja i zainteresowanie stają się uzależnieniem?
Książka Kazimierza Szymeczki to powieść o dojrzewaniu, podejmowaniu trudnych decyzji, przyjaźni, pierwszej miłość, ale przede wszystkim o uzależnieniu i odróżnieniu świata gier od tego, w którym żyjemy naprawdę. Powieść z pewnością najbardziej spodoba się fanom gier komputerowych, ale jest także warta przeczytania przez innych czytelników.
Ocena:
× 1 Polub, jeżeli spodobała Ci się ta opinia!
Czworo i kości
3 wydania
Czworo i kości
Kazimierz Szymeczko
6/10
Seria: Plus Minus 16

Popołudniami czwórka przyjaciół zanurza się w świat wiedźm, dzielnych wojowników i ogrów. Uwielbiają gry RPG, dzięki nim świat nie jest taki szary. Kiedy wychowawca każe im wciągnąć do paczki fana g...

Komentarze

Pozostałe opinie

Klasyczne gry RPG są totalnie nie na czasie. Książka jest mało ciekawa,

@Eversleep@Eversleep
© 2007 - 2024 nakanapie.pl