Książka traktuje o elektronicznej formie działania biznesu, mającej zastosowanie w handlu międzynarodowym. Stanowi próbę monograficznego przedstawienia kluczowych zagadnień związanych z globalnym handlem elektronicznym z perspektywy menedżerskiej. Pozycja służy dostarczeniu kadrze kierowniczej i przyszłym menedżerom wiedzy niezbędnej do świadomego podejmowania decyzji strategicznych. Jej cechą szczególną jest wyeksponowanie następujących zagadnień: Przedmiotem szczególnego zainteresowania autora są zagadnienia związane z informacyjną obsługą relacji zachodzących w procesie transakcyjnym między partnerami biznesowymi - dostawcami, producentami i odbiorcami. Koncentruje się on głównie na sektorze małych i średnich przedsiębiorstw zachęcając je do wyprowadzenia swoich firm z rynku lokalnego i włączenia się w sferę obrotu międzynarodowego. Zaletą opracowania jest jego interdyscyplinarny charakter, zawiera bowiem elementy ekonomiczne, techniczne, prawne, a także psychologiczne. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla obecnych i przyszłych menedżerów czyli studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania, głównie specjalizujących się w dziedzinie e-biznes oraz e-commerce, dla studentów informatyki i słuchaczy szkół handlowych różnego typu, a także dla małych i średnich przedsiębiorstw.