Ponowne spotkanie z inspektorem Rebusem, znanym czytelnikom z powieści "Z głębi mroku" oraz "Supełki i krzyżyki".
W Edynburgu zaginęła studentka… Tyle że nie jakaś tam, a córka niezwykle zamożnego i wielce wpływowego bankiera. Brak wszelkich śladów, a detektyw inspektor John Rebus nabiera przeświadczenia, iż chodzi tu o coś więcej niźli tylko wyskok zbuntowanej smarkuli, której do głowy uderzyły pieniądze tatusia i nie tylko. Pojawiają się dwa tropy: drewniana laleczka w piętnastocentymetrowej trumience, którą ktoś podrzucił nad brzegiem strumienia, i interaktywna gra internetowa, którą zarządza tajemniczy cybernetyczny guru.
Dramatyczne zdarzenia i zawzięty upór detektywa, który woli słuchać starych longplayów niż plików MP3, powodują, że historia i współczesność zaczynają się z sobą mieszać i wzajemnie przenikać.
Rebus wraz ze swoją niezbyt zgraną ekipą śledczą policji okręgu Lothian i Borders, zaabsorbowany zagmatwanym śladem historycznym, pozwala posterunkowej Siobhan Clarke próbować szczęścia w potyczce z wirtualnym mistrzem gry komputerowej. Siobhan jest dość młoda, by umieć się poruszać w sieci, ale czy okaże się też dość dojrzała, by umieć rozpoznać poszlaki pojawiające się w tej skomplikowanej sprawie?
A Rebus, zajęty doszukiwaniem się związku między współczesnym znaleziskiem a szesnastoma podobnymi trumienkami znalezionymi w 1836 roku na wzgórzu w pobliżu Edynburga, ma co innego na głowie. Czy zdąży więc zareagować w porę? Czy może natknie się na dalsze trumienki będące elementem gry, w której życie, zarówno wirtualne jak i prawdziwe, może zależeć od podjęcia w ułamku sekundy właściwej decyzji?